Vectric VCarve DESKTOP - Oprogramowanie do frezarek CNC

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Vectric
  • Dostępność: Jest

  • szt.
  • Cena brutto: 1 870,00 zł 1 520,33 zł

VCarve Desktop zapewnia potężne, ale intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i wycinania części na ploterze CNC. VCarve Desktop umożliwia tworzenie złożonych wzorów 2D ze ścieżkami profili, kieszeni, wierteł i wkładek, a także umożliwia tworzenie projektów z teksturami typu v-carving, a także importowanie i obrabianie nieograniczonej liczby plików clipartów Vectric 3D lub pojedynczych modeli. Wersja „Desktop” przeznaczona jest dla małych maszyn CNC, przeznaczonych do zastosowań hobbystycznych lub nieprodukcyjnych.

Którą wersję wybrać? DESKTOP czy PRO?

DESKTOP

  • Limit obszaru roboczego 24” x 24”.
  • Brak zagnieżdżania
  • Żadnych szablonów ścieżek narzędzi ani łączenia ścieżek narzędzi
  • Brak skryptów/automatyzacji gadżetów
  • Brak arkuszy konfiguracji pracy

PRO

  • Brak limitu rozmiaru
  • Zagnieżdżanie prawdziwego kształtu
  • Łączenie ścieżek narzędzi
  • Szablony ścieżek narzędzi
  • Skrypty/automatyzacja gadżetów
  • Arkusze konfiguracji pracy

 

Dlaczego warto wybrać VCarve Desktop?

VCarve Desktop zapewnia potężne, ale intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i wycinania części na ploterze CNC. VCarve Desktop umożliwia tworzenie złożonych wzorów 2D ze ścieżkami profili, kieszeni, wierteł i wkładek, a także umożliwia tworzenie projektów z teksturami typu v-carving, a także importowanie i obrabianie nieograniczonej liczby plików clipartów Vectric 3D lub pojedynczych modeli. Wersja „Desktop” przeznaczona jest dla małych maszyn CNC, przeznaczonych do zastosowań hobbystycznych lub nieprodukcyjnych.

 
 

Twórz ścieżki narzędzi 2,5D

W tym; Rzeźba w kształcie litery V, rzeźba pryzmatu, listwy, tekstury i żłobienia

Importuj i obrabiaj pojedyncze modele 3D

W tym; Typy plików STL, OBJ, 3DM i SKP

Darmowe cliparty o wartości 2000 dolarów

Zawiera cliparty 2D i 3D, które można wykorzystać we własnych projektach lub edytować w celu tworzenia nowych odmian

Ograniczony rozmiar zadania i ścieżki narzędzia

Maksymalny rozmiar części, które można utworzyć i wyciąć, to 24” x 24”

 
 

Uwolnij swoją kreatywność dzięki VCarve Desktop

Import i edycja 2D
Import i edycja 2D

VCarve Desktop może importować projekty 2D z innych programów, ale zapewnia także pełny zestaw narzędzi do rysowania i edycji.

Opcje ścieżki narzędzia 2D i 2,5D
Opcje ścieżki narzędzia 2D i 2,5D

Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje frezowania 2D, takie jak profilowanie, wycinanie kieszeni, automatyczne wkładanie, wiercenie i frezowanie gwintów, a także strategie 2,5D.

3D zgrubne i wykończone
3D zgrubne i wykończone

W przypadku 3D można model zgrubny i wykończyć, a dostępne są opcje rzutowania ścieżek narzędzi 2D i 2,5D na powierzchnię 3D.

Dostosuj i kontroluj
Dostosuj i kontroluj

Każda ścieżka narzędzia zawiera odpowiednie opcje umożliwiające dostosowanie ustawień i zapewnienie wysokiego poziomu kontroli dla różnych typów operacji.

Import modelu 3D
Import modelu 3D

VCarve Desktop umożliwia importowanie wielu modeli Vectric 3D, a także jednego modelu strony trzeciej, gdzie można je zmontować tak, aby pasowały do ​​Twojego projektu.

Natychmiastowe aktualizacje podglądu
Natychmiastowe aktualizacje podglądu

Można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzia, aby pokazać, jak część będzie wyglądać po cięciu, co pozwala na natychmiastową informację zwrotną i dalszą optymalizację ścieżek narzędzia.

 
 

 

 

Części maszyn na dwóch stronach

Obróbka dwustronna dodaje możliwość tworzenia projektów dwustronnych w tej samej sesji. Pozwala to uniknąć konieczności przeprowadzania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.

Konfiguracja pracy i materiałów

W oknie dialogowym Ustawienia pracy możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić retrospektywnie.

Zdefiniuj sposób odwracania materiału w przypadku projektów dwustronnych w oknie dialogowym Ustawienia zadania. Ma to wpływ na pozycjonowanie wektorów i modeli tak, aby geometria po każdej stronie tworzona była w odpowiednich pozycjach względem strony przeciwnej.

 

Konfiguracja pracy i materiałów

Widok wielostronny

Możesz wyświetlić geometrię przeciwnej strony za pomocą skrótu klawiaturowego „=” lub poprzez menu „Widok”.

W widoku 2D wektory przeciwnej strony zobaczysz tak, jakbyś patrzył na nie przez blok materiału.

W widoku 3D zobaczysz cały scalony model tak, jakby był symulowany.

 

 

Widok wielostronny Vectric

Importowanie modelu STL

Podczas importowania modelu STL (z włączoną opcją „Importuj obie strony”) do projektu dwustronnego każda strona modelu zostanie przeniesiona na bok.

Możesz zaimportować cały model z każdej strony, przesuwając płaszczyznę przekroju całkowicie w dół. Jest to przydatne podczas importowania modeli zawierających niewypukłe powierzchnie, takie jak płyta.

 

 

Importowanie modelu STL
 

Części obrotowe pakowane maszynowo

Umożliwia użycie osi obrotowej (zwanej także czwartą osią lub indeksatorem).

Obróbka rotacyjna z owijaniem

Umożliwia użycie osi obrotowej (zwanej także czwartą osią lub indeksatorem). Gdzie możesz tworzyć projekty obrotowe i wizualizować swoją pracę w środowisku opakowanym, z możliwością tworzenia i symulowania ścieżek narzędzia w symulacji owijanej automatycznie.

 

Obróbka rotacyjna z owijaniem

Obrotowe ustawienie pracy i materiału 

W oknie dialogowym Ustawienia pracy możesz wybrać, czy chcesz utworzyć pracę jednostronną, dwustronną, czy też pracę rotacyjną. Możesz to zmienić retrospektywnie.

Zdefiniuj wymiary cylindra, orientację zadania, sposób ułożenia widoku 2D i wokół której osi będziemy się zawijać.

 

Obrotowa konfiguracja materiału roboczego

Spiralne ścieżki narzędzi

Aby utworzyć ścieżkę narzędzia zawijającą się wielokrotnie, można utworzyć długi wektor pod pewnym kątem. Taki wektor jest odpowiednikiem paska tkaniny po odwinięciu z rolki.

Chociaż taka ścieżka narzędzia będzie przekraczać obszar roboczy 2D zadania obrotowego, dzięki procesowi owijania zarówno podczas symulacji, jak i obróbki, ścieżka narzędzia faktycznie pozostanie w granicach materiału.

 

Vectric symulujące spiralne ścieżki narzędzi

Import modelu do projektu Rotary

Oprogramowanie ma możliwość importowania pełnych modeli 3D z oprogramowania innych firm w celu rozpakowania w zadaniu obrotowym, gdzie można ustawić i zorientować model w widoku obrotowym.

Oprogramowanie umożliwia nie tylko importowanie pełnych modeli 3D w celu rozpakowania, ale także importowanie modeli „płaskich 3D” (modeli w stylu reliefowym), które można pozycjonować i symulować przed cięciem.

 

Projekt obrotowy Vectric
 

Narzędzia do rysowania i układania

Oprogramowanie posiada kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, dzięki którym możesz łatwo tworzyć wektory od podstaw lub dodawać je do importowanych danych.

Tworzenie kształtu wektorowego

Oprogramowanie posiada kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, dzięki którym możesz łatwo tworzyć wektory od podstaw lub dodawać je do importowanych danych. Obejmują one opcje tworzenia standardowych kształtów (okrąg, elipsa, prostokąt, wielokąt i gwiazda) wraz z narzędziami do rysowania linii, krzywych i łuków. Istnieje również potężne narzędzie do tworzenia tekstur wektorowych dla paneli i tła. Narzędziami tymi można sterować za pomocą klawiatury, aby tworzyć obiekty o dokładnych rozmiarach, lub można ich używać dynamicznie za pomocą myszy, aby szkicować kompozycję. Narzędzia wykorzystują także funkcję „przyciągania”, dzięki czemu można używać punktów na istniejących obiektach w celu „przyciągania” ich podczas rysowania wektorów.

 

Twórz narzędzia wektorowe

Edycja i przycinanie zdjęć

Dzięki możliwości importowania bitmap do oprogramowania, możesz dalej edytować zaimportowane obrazy za pomocą narzędzia „Edytuj obraz”, co pozwala dostosować właściwości wizualne wybranej bitmapy, umożliwiając dostosowanie kontrastu, jasności i gamma dowolnego wybranego obraz.

Ze względów estetycznych do map bitowych można również dodawać obramowania o różnych rozmiarach i promieniach. Bitmapy mogą być również czarno-białe. Oprogramowanie posiada również możliwość przycinania obrazów do dowolnego wektora, co pozwala na usunięcie fragmentów obrazu, które Cię nie interesują.

Czytaj więcej...

 

Edycja obrazka

Śledzenie obrazu (wektoryzacja)

Śledzenie obrazu, zwane także wektoryzacją, umożliwia pobranie zaimportowanego obrazu, takiego jak zeskanowany rysunek, projekt graficzny lub zdjęcie, i konwersję jego kolorów na kontury wektorowe. Kontury te można następnie wykorzystać jako część projektu do tworzenia ścieżek narzędzi lub generowania kształtów 3D za pomocą narzędzi do modelowania. Oprogramowanie zaimportuje wiele formatów plików, w tym JPEG, bitmapę, gif, png, tif, a także wyodrębni obrazy z pliku PDF.

 

Śledzenie obrazu wektorowego

Zaawansowane narzędzia tekstowe

Narzędzia „zaawansowanego tekstu” umożliwiają dostęp do czcionek True Type lub Open Type na komputerze PC w celu tworzenia konturów tekstu dla Twojego projektu. Ponadto oprogramowanie zawiera wybór specjalistycznych czcionek do grawerowania pojedynczym pociągnięciem / sztyftem, zapewniających wydajną obróbkę podczas wykonywania takich rzeczy, jak plakietki lub małe znaki.

Podczas tworzenia tekstu możesz zobaczyć na żywo informacje zwrotne na temat tworzonego i edytowanego tekstu. Tekst można kontrolować za pomocą opcji automatycznego rozmiaru i układu. Dostępny jest wbudowany moduł sprawdzania pisowni, w którym błędy będą podkreślane na czerwono, dzięki czemu możesz znaleźć poprawną pisownię, a także masz możliwość dodawania słów do słownika oprogramowania!

Dostępne są również narzędzia edycyjne do dopasowywania tekstu do krzywej oraz interaktywne łuki i odstępy tekstu (kerning), w których tekst zachowuje formatowanie, co pozwala na łatwe wprowadzanie zmian po utworzeniu tekstu. Tekst ten można dynamicznie przeciągać po krzywej, co pozwala na idealne rozmieszczenie tekstu.

 

Zaawansowane narzędzia tekstowe

Importuj dane 2D (DXF, DWG, EPS, AI, SKP, SVG itp.)

Dane można importować z szerokiej gamy innych programów do projektowania, korzystając z różnych standardowych formatów plików. Należą do nich pliki DXF, EPS, AI, SVG i SKP (SketchUp), a także pliki PDF. Po zaimportowaniu program posiada szeroką gamę narzędzi, dzięki którym praca z tymi danymi jest maksymalnie wydajna.

Bardzo ważnym zestawem narzędzi są narzędzia służące do identyfikacji zduplikowanych wektorów oraz identyfikacji i ponownego łączenia wektorów otwartych. Narzędzia te mogą zaoszczędzić dużo czasu podczas pracy z danymi o niskiej jakości w celu przygotowania ich do obróbki.

Oprócz importowania wektorów z innych programów, oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli chcesz udostępnić dane klientowi, aby mógł je wykorzystać do zaplanowania układu lub instalacji.

 

Vectric Import danych 2D

Podstawowe wymiarowanie

Narzędzia do wymiarowania umożliwiają tworzenie różnych typów pomiarów na rysunku. Można je ustawić w dowolnym kierunku lub zamocować poziomo lub pionowo. Dostępne są również opcje dodawania wymiarów kątowych i łukowych. Możesz kontrolować wysokość tekstu, liczbę miejsc po przecinku i położenie każdego z nich. Wymiary można przyciągać do wektorów, prowadnic oraz narożników lub punktów środkowych każdej strony obszaru roboczego.

 

Podstawowe wymiarowanie Vectric

Transformacja wektorowa i edycja

Niezależnie od tego, czy wektory projektowe zostały utworzone w oprogramowaniu, czy zaimportowane, masz duży wybór opcji edycji, aby przygotować część do tworzenia ścieżki narzędzia lub modelowania. Wektory można łatwo skalować, przesuwać, odbijać, zniekształcać, grupować, spawać, przycinać, zaokrąglać, wydłużać, przesuwać, wygładzać i łączyć ze sobą. Podobnie jak w przypadku narzędzi do rysowania, możesz albo mieć precyzyjną kontrolę nad wartościami edycji, bardzo dokładnie dostosować wektory, albo możesz używać myszy do dynamicznego wprowadzania poprawek, aż układ będzie wyglądał poprawnie.

 

Transformacja i edycja wektora vectric

Układ wektorowy

Oprócz narzędzi do edycji oprogramowanie zawiera również narzędzia umożliwiające układanie części w szyku prostokątnym w celu utworzenia siatki obiektów lub w szyku kołowym w celu tworzenia układów symetrycznych wokół punktu środkowego. Podczas układania siatki możesz dostosować opcje odbicia lustrzanego i przesuwać naprzemienne wiersze i kolumny, aby uzyskać bardziej złożone wzory układu.

Kształty wektorowe można także wklejać wzdłuż ścieżki innego wektora, określając odległość między każdą kopią lub po prostu dopasowując określoną liczbę do obiektu prowadzącego.

 

Układ wektorowy Vectric

Zarządzanie warstwami

Warstwy to bardzo skuteczny sposób na uporządkowanie danych 2D. Jednym z głównych zastosowań jest umożliwienie tymczasowego ukrycia danych, z którymi aktualnie nie pracujesz. Warstwy można również wykorzystać do grupowania wektorów, których możesz używać do modelowania powiązanych kształtów w projekcie 3D, aby ułatwić pracę na małych częściach jednocześnie.

Możliwość powiązania ścieżek narzędzi z określonymi warstwami i typami danych oznacza, że ​​można tworzyć szablony ścieżek narzędzi, które można przypisać do innych części o tej samej strukturze warstw. Jest to szczególnie przydatne w zastosowaniach takich jak produkcja szafek, gdzie różne projekty mogą być automatycznie obrabiane po skonfigurowaniu szablonu.

 

Zarządzanie warstwami Vectric

Obsługa wielu arkuszy

Nie tylko możesz organizować swój projekt na warstwach, ale możesz także wykorzystywać w swoich projektach wiele arkuszy, aby pomóc w zarządzaniu i organizowaniu pracy na podstawie arkuszy podczas pracy z wieloma materiałami w swoich projektach. Każdy arkusz może mieć własne wymiary i ustawienia, co czyni go idealnym rozwiązaniem podczas pracy nad projektem wymagającym wielu materiałów. Karta arkuszy zawiera listę wszystkich bieżących arkuszy i umożliwia ich tworzenie, aktualizację i usuwanie. Można tworzyć arkusze o różnych rozmiarach i grubościach, a także mieć możliwość kontrolowania wyglądu materiału dla każdego arkusza, aby lepiej wizualizować ścieżki narzędzi w ramach całego projektu. Wszystkimi arkuszami w projekcie można zarządzać indywidualnie lub zbiorowo, co ułatwia zmianę rozmiaru lub aktualizację określonego wyboru arkuszy.

Obsługa wielu arkuszy

Linijki, siatka przyciągania i wytyczne

Linijki, siatka przyciągania i wytyczne znacznie upraszczają rysowanie wektorów i układ części 3D. Opcje te można włączać/wyłączać w zależności od potrzeb. W połączeniu z opcjami przyciągania, które automatycznie wykrywają i przyciągają kursor do kluczowych obszarów projektu, narzędzia te ułatwiają tworzenie bardzo dokładnych części. 

 

 

Linijki Vectric, siatka przyciągania i wytyczne

Utwórz teksturę wektorową

Powtarzające się wzory wektorowe można szybko utworzyć za pomocą narzędzia „Utwórz teksturę wektorową”. Z łatwością można modyfikować ustawienia, tworząc nieskończoną liczbę odmian, od regularnych wzorów fal po nierówne, naturalnie wyglądające linie słojów.

Wektory te można obrabiać za pomocą ścieżek narzędzi profili i tekstur, aby utworzyć dekoracyjne panele z falistą teksturą wraz z efektami słojów drewna i piaskowania. Można je również rzutować na powierzchnię 3D, aby dodać jeszcze więcej różnorodności. 

 

Utwórz teksturę wektorową

Inteligentne przyciąganie

Umożliwia to przyciąganie do linii i przedłużeń, które niekoniecznie istnieją jako geometria. Zmniejsza to potrzebę tworzenia geometrii konstrukcyjnej i byłoby pomocne w wyrównywaniu wektorów lub węzłów.

 

Inteligentne przyciąganie Vectric

Szybkie klucze

Dzięki temu możesz łatwiej zwiększyć precyzję procesu tworzenia i edytowania kształtów, zezwalając na wpisywanie wartości podczas tworzenia geometrii. Jest to obsługiwane przy tworzeniu okręgów, elips, prostokątów, wielokątów, gwiazd, polilinii oraz podczas edycji węzłów lub przekształcania wektorów.

Na przykład podczas przeciągania, aby utworzyć okrąg, możesz wpisać „3R”, aby utworzyć okrąg o promieniu 3. Możesz też podczas przeciągania wpisać „3D”, aby utworzyć okrąg o średnicy 3.

 

Szybkie klawisze Vectric

Walidator wektorów

Narzędzie Vector Validator ma za zadanie pomóc w znalezieniu problemów z konturami po zaimportowaniu plików, które wstrzymują tworzenie ścieżki narzędzia, np. nakładające się kontury lub przecięcia. Wskazuje również rozpiętości o zerowej długości.

 

Walidator wektorów Vectric
 

Montaż 3D

Importuj wiele modeli Vectric Clip Art 3D (V3M), aby tworzyć zaawansowane złożenia 3D.

Importuj modele 3D (STL, OBJ, 3DM itp.) i cliparty (V3M)

Zaimportuj pojedynczy plik siatki 3D utworzony w innym oprogramowaniu CAD, np.

  • Rhino 5, SolidWorks, AutoCAD, Silo, MOI, Blender, SketchUp itp.
  • Formaty plików STL, 3D DXF, OBJ, 3DS, VRML, 3DM, SKP

Interaktywnie zmieniaj rozmiar i orientację importowanych modeli 3D.

Interaktywnie obracaj pliki siatki 3D do wymaganej orientacji w celu dodania ich do projektu.

Błyskawicznie przekształcaj projekty z modeli wypukłych na zagłębione wnęki formy.
Łatwe w użyciu interaktywne narzędzia do przeciągania i upuszczania, zmiany rozmiaru, odbicia lustrzanego i obracania umożliwiają edycję projektów clipart 3D w celu natychmiastowego tworzenia nieograniczonej liczby odmian projektu.

 

Importuj modele 3D

Edycja komponentów 3D

Kształty można łatwo skalować, przenosić, odzwierciedlać i grupować. Można także utworzyć granicę wektorową wokół wybranych komponentów, co jest przydatne, gdy potrzebny jest wektor granicy modelu złożonego. VCarve umożliwia także wygładzenie obiektu 3D za pomocą narzędzia Wygładzanie.

 

Edycja komponentów 3D

Cięcie ulgi

Oprogramowanie zawiera narzędzie do cięcia części w kształcie litery Z w celu utworzenia oddzielnych modeli, jeśli rozmiar CNC, oprzyrządowanie lub materiał ograniczają głębokość części, którą można wyciąć. Gdzie możesz wybrać grubość poszczególnych plasterków, gdzie można je dostosować i wizualizować w widoku 3D, aby zapewnić maksymalną kontrolę nad sposobem cięcia modelu do obróbki. Pomaga to upewnić się, że nie ma cienkich plasterków, które mogłyby stanowić problem z punktu widzenia maszyny i montażu.

Cięcie ulgi

Manipulacja komponentami widoku 3D

Dostęp do wielu narzędzi do dynamicznej edycji komponentów można uzyskać bezpośrednio z widoku 3D. Umożliwia to przesuwanie, skalowanie i obracanie obiektów 3D. Ponadto można regulować sposób ich łączenia z innymi kształtami, a także ich wysokość, a nawet dodając nachylenie lub zanikanie.

Edycja komponentów w widoku 3D pozwala szybko i łatwo zobaczyć natychmiastowy efekt zmian w modelu złożonym, a tym samym skrócić czas potrzebny na utworzenie układu 3D.

Manipulacja komponentami widoku Vectric 3D

Tryb lustrzany

Ta funkcja umożliwia zdefiniowanie poziomu komponentu w taki sposób, aby odzwierciedlał wszystkie komponenty w określony sposób, w zależności od typu odbicia. Pozwala to z łatwością tworzyć przyjemne, symetryczne aranżacje.

Tryb lustrzany

Przycinanie poziomu

Tryb przycinania poziomu ułatwia ograniczenie tworzonego modelu do wybranej granicy. Użyj wektorów, aby zdefiniować granicę, a zawartość poziomu będzie dynamicznie przycinana, dzięki czemu zachowane zostanie tylko to, co leży wewnątrz wektorów. Ułatwia to montaż różnych modeli i pozwala na zmianę rozmieszczenia komponentów i sprawdzenie wyników przycinania na miejscu.

 

Przycinanie poziome

Menedżer komponentów 3D

Nasze unikalne podejście do modelowania opartego na „komponentach” zapewnia ogromną elastyczność podczas tworzenia złożonych projektów. Możliwość pracy nad małymi, prostymi elementami ułatwia budowanie elementów potrzebnych do stworzenia złożonej pracy. Daje to również możliwość dalszej edycji poszczególnych części projektu w trakcie jego tworzenia. To podejście jest szczególnie przydatne, jeśli chcesz wprowadzić zmiany w projekcie w oparciu o opinie klientów.

Za pomocą menedżera komponentów (drzewa komponentów) można dostosować poszczególne obiekty 3D, aby zmienić sposób, w jaki współdziałają ze sobą w ramach projektu. Można je dalej organizować za pomocą „poziomów” w celu utworzenia podzespołów kształtów, które najpierw łączą się ze sobą, zanim zostaną dodane do ogólnego kształtu modelu.

Gdy dokonasz zmian w komponencie, model 3D zostanie zaktualizowany, aby natychmiast pokazać efekty dokonanych wyborów, co ułatwi przeglądanie różnych opcji projektu.

 

Zarządzanie komponentami Vectric

Przeglądarka clipartów

Zakładka clipart zapewnia szybki i wygodny dostęp do plików Vectric zawierających komponenty 3D lub grafikę wektorową 2D. Dzięki temu w łatwy sposób można ponownie wykorzystać utworzone wcześniej kształty w nowych projektach.

W tej zakładce znajduje się przeglądarka bibliotek, która pozwala na dodanie do programu folderów zawierających komponenty 3D lub skorzystanie z opcji plików lokalnych, która pozwala szybko zobaczyć zawartość kilku folderów komponentów 3D w jednym miejscu.

Zakładka clipart umożliwia także dostęp do clipartów online, które są dostarczane bezpłatnie z oprogramowaniem i które można pobrać bezpośrednio z uruchomionego oprogramowania (pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu). Oprogramowanie zawiera podgląd clipartów, do których jesteś uprawniony, a dzięki dostępowi do Internetu możesz pobrać cliparty bezpośrednio do oprogramowania, co ułatwia korzystanie.

Oprogramowanie daje Ci wybór, czy wyświetlić tylko zawartość bieżącego folderu, czy maksymalnie 3 podfoldery, co ułatwia dostęp do wielu modeli jednocześnie.

Możesz „przeciągnąć i upuścić” miniaturę do widoku 2D lub 3D, a wybrany obiekt zostanie zaimportowany w miejsce upuszczonej miniatury i dodany do drzewa komponentów modelu.

Karta clipartów to świetny sposób na przeglądanie i wybieranie bezpłatnych clipartów dołączonych do zakupu. Oprócz darmowych clipartów, nasza siostrzana firma Design & Make oferuje do zakupu wiele profesjonalnie stworzonych clipartów CNC. Odwiedź stronę Design & Make tutaj  designandmake.com/  , aby dowiedzieć się więcej.

 

Przeglądarka clipartów Vectric

Darmowe cliparty 3D  (o wartości ponad 2000 dolarów)

Plik do pobrania VCarve zawiera szeroką gamę plików clipart 2D i 3D, które można wykorzystać w niezmienionej postaci we własnych projektach lub edytować w celu tworzenia własnych odmian.

Pliki zawierają mieszankę formatów. Grafika 2D (150 elementów) jest dostępna w formacie CRV i obejmuje podstawowe kształty, układy gier, profile formowania, stylizowany tekst i wiele innych. Pliki 3D są w formacie V3M.

Ponad 150 modeli to cliparty 3D o jakości komercyjnej firmy Design & Make. Każdy z nich jest prezentowany w 3 różnych stylach, wypukły, wypukły i zagłębiony (a więc w rzeczywistości ponad 450 wariantów). Koszt detaliczny zakupu samych tych plików wyniósłby ponad 2000 USD w przypadku zakupu w witrynie Design & Make.

Katalog clipartów

Zaprojektuj i wykonaj

Design & Make  posiada bibliotekę ponad 2500 wysokiej jakości, wymiarowych modeli clipart gotowych do obróbki CNC.

Znajdziesz wybór fragmentów clipartów w stylu reliefowym, miniprojektów i kolekcji, które zaspokoją wszelkie potrzeby projektu CNC. Można je kupić, pobrać i wyrzeźbić jako pojedyncze modele lub połączyć w celu uzyskania bardziej złożonych projektów.

 

D&M Kliparty
 

Ścieżki narzędzi

Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje frezowania 2D, strategie obróbki 2.5D i 3D. Można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzia, aby pokazać, jak część będzie wyglądać po faktycznym cięciu.

Konfiguracja materiału

Odniesienie oprogramowania do konfiguracji CNC jest jednym z najważniejszych elementów procesu. Podsumowanie ustawień materiału jest wyświetlane w górnej części zakładki ścieżki narzędzia, umożliwiając szybkie sprawdzenie ustawień przed rozpoczęciem obliczania ścieżek narzędzia. Dowolną z tych wartości można łatwo dostosować, aby zmienić odniesienie narzędzia dla jego położenia zerowego X, Y lub Z, przesunąć położenie modelu w materiale, dostosować położenie, od którego zaczyna się maszyna lub określić odległość, aby zapewnić, że narzędzie uniesie się powyżej stosowanego mocowania.

Konfiguracja materiału

Profilowanie produkcji 2D

Stosując strategię profilowania ścieżki narzędzia, obiekty można wycinać szybko i efektywnie. Po prostu wybierz kształty wektorowe, które chcesz profilować, wybierz narzędzie z bazy danych narzędzi, a oprogramowanie zajmie się resztą. Profilowanie automatycznie kompensuje promień narzędzia i sortuje zagnieżdżone kształty, aby zapewnić, że kształty wewnętrzne, takie jak środek litery „O”, zostaną wycięte przed kształtem zewnętrznym (aby części nie zostały uwolnione z materiału przed ich wycięciem). Oferowana jest pełna kontrola kierunku cięcia wraz z automatyczną lub ręczną kontrolą punktu wejścia narzędzia dla każdego kształtu.

Obróbka profili obejmuje opcje cięcia produkcyjnego, które zapewniają utrzymanie części na miejscu i dokładną obróbkę z zachowaniem wysokiej jakości krawędzi i szczegółów narożników.

  • Zakładki 3D zapewniające płynniejsze profilowanie oraz zaawansowane opcje automatycznego pozycjonowania w celu utrzymania części na miejscu podczas obróbki
  • Odległość wejścia/wyjścia i nadcięcia, aby zapobiec pojawianiu się śladów zatrzymania na komponentach
  • Zaawansowane opcje rampy umożliwiające kontrolowanie sposobu wnikania noża w materiał, redukując nagrzewanie się i zużycie frezu
  • Profilowanie wokół zewnętrznych/wewnątrz kształtów otwartych
  • Ostre wewnętrzne i zewnętrzne ścięte krawędzie i rogi
  • Ulga za ostatnie przejście

Wycięcia można wykonywać w wielu przejściach, w zależności od maksymalnej głębokości skrawania użytego narzędzia, a w razie potrzeby można określić dodatni lub ujemny naddatek w celu „podcięcia” lub „nadcięcia” kształtu. Liczbę przejść cięcia można bardzo precyzyjnie edytować, aby umożliwić bardzo cienkie cięcia końcowe lub indywidualne dodawanie lub usuwanie poszczególnych głębokości cięcia.

Dla ostatniego przejścia w ścieżce profilu można określić oddzielny naddatek na ostatnie przejście. Jeśli zostanie podany ten naddatek, wówczas wszystkie przejścia oprócz ostatniego zostaną przekroczone o określony naddatek, przy czym przejście końcowe będzie jedynym przejściem, które tnie rzeczywistą krawędź części. Może to znacznie poprawić wykończenie krawędzi cięcia.  

Możliwość określenia, że ​​wymagane są kwadratowe rogi, to kolejna potężna funkcja. Jest to często używane podczas profilowania za pomocą narzędzia z bitem V, gdzie przy konwencjonalnej ścieżce narzędzia narzędzie będzie „toczyć się” wokół ostrego narożnika zewnętrznego, pozostawiając promień na górze fazowania utworzonego przez narzędzie, z opcją „kwadratowe   narożniki  zamiast tego zostanie utworzone fazowanie kątowe.

Ścieżka profilu jest prawdopodobnie najważniejszą dostępną opcją ścieżki narzędzia. Używa się go do najprostszych i najbardziej złożonych czynności, jakie można wykonać na komputerze CNC. Oprogramowanie zostało skonstruowane tak, aby umożliwić dostosowanie, czy potrzebujesz prostych opcji szybkiego wycinania, czy też chcesz uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji w celu kontrolowania cięcia określonego materiału. Dzięki temu zarówno nowi, jak i doświadczeni użytkownicy mogą decydować, ile informacji chcą im przedstawić podczas tworzenia tej często używanej funkcji.

Profilowanie produkcji 2D

Szybkie i wydajne kieszeniowanie – optymalizuje wykorzystanie wielu narzędzi

Ścieżka narzędzia kieszeni sprawia, że ​​obróbka materiału z dala od kształtu wektorowego jest wydajna i łatwa do osiągnięcia. Wystarczy zaznaczyć wszystkie wektory definiujące kształty, które chcesz wyciąć, a program posortuje wektory, aby automatycznie zidentyfikować wyspy i przesunąć granice dla wybranego promienia narzędzia.

Ścieżka narzędzia do kieszeni 2D umożliwia bardzo precyzyjną kontrolę głębokości przejścia, albo automatycznie w oparciu o ustawienia narzędzia, albo tam, gdzie jest to wymagane, użytkownik może określić dowolną kombinację głębokości dla konkretnego narzędzia.

Można określić wznoszący się lub konwencjonalny kierunek cięcia, aby uzyskać najlepsze wykończenie krawędzi dla wybranego materiału i frezu. Narzędzie można również stopniowo zwiększać do pracy, aby zmniejszyć naprężenia frezu podczas wchodzenia w materiał.

Szybkie i wydajne kieszonkowanie

Wsparcie łuku spiralnego

Wyprowadzaj łuki spiralne w sposób zrozumiały dla Twojej maszyny. Zapewnia gładsze cięcia i mniejsze rozmiary plików.

Łuki spiralne są podobne do zwykłych łuków oglądanych w 2D, ale ich początek i koniec z różnią się. Zwykle można je znaleźć na ścieżkach narzędzia, gdzie występuje rampowanie.

Wsparcie łuku spiralnego

Wiercenie

Niezależnie od tego, czy wiercisz pojedynczy otwór, czy setki, po prostu wybierz wektory reprezentujące otwory, a oprogramowanie wywierci środek każdego wektora na określoną głębokość. Funkcja grupowania ułatwia powiązanie wszystkich wektorów dla określonej strategii ścieżki narzędzia, więc wystarczy wybrać tylko jeden. Baza danych narzędzi zawiera dedykowany typ narzędzia wiertniczego, dzięki czemu na podglądzie ścieżki narzędzia można zobaczyć prawdziwą geometrię narzędzia.

Oprócz pojedynczego zagłębienia Z można również aktywować wiercenie głębokie , które wierci na określoną głębokość, wycofuje narzędzie w celu usunięcia wiórów, wierci do następnego kroku, wycofuje narzędzie i tak dalej, aż do wymaganej głębokości wykończenia został osiągnięty.

Wiercenie

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia obróbkę otworów na śruby o standardowych rozmiarach w metalu, drewnie i akrylu, a także jest przydatna do tworzenia dekoracyjnych elementów złącznych do drewna.

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów ma opcję tworzenia zarówno gwintów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, na przykład jeśli chcesz utworzyć wnękę, w którą możesz coś wkręcić, lub jeśli chcesz utworzyć gwint zewnętrzny na czymś takim jak śruba!

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów

Automatyczne wstawianie ścieżek narzędzi

Opcje ścieżki narzędzia automatycznego wtapiania obliczają ścieżki narzędzia wycięć profilowych i kieszeni dla części, które muszą zostać zmontowane, aby wykonać wkładki i wkładki.

  • Automatyczna kompensacja promienia frezu w obszarach narożnych, aby zapewnić dopasowanie męskich kształtów do żeńskich kieszeni lub wnęk
  • Opcja naddatku zapewniająca utworzenie wystarczającej „przerwy” umożliwiającej dopasowanie części do siebie
  • 4 różne opcje wkładek zaprojektowane tak, aby obróbka wkładów była bardzo prosta i nieskomplikowana (prosta, stopniowana, kieszeń i otwór)
  • Idealna opcja ścieżki narzędzia dla twórców znaków, stolarzy, producentów tworzyw sztucznych i powierzchni stałych, którzy muszą wycinać części, które ściśle do siebie pasują

 

Ścieżki narzędzi z automatycznym wstawianiem

Szybkie grawerowanie narzędzi diamentowych

Quick Engrave może być używany do tworzenia ścieżek narzędzi dla narzędzi typu Diamond drag. Jest zwykle używany do oznaczania grawerowanych produktów, takich jak prezenty, nagrody, plakietki, odznaki, długopisy, trofea itp.

 

Szybkie grawerowanie dla narzędzi przeciągania diamentu

Precyzyjne rzeźbienie w kształcie litery V

V-Carving wykorzystuje frez o stałym kącie, który porusza się ze zmienną głębokością, aby stworzyć trójwymiarowy efekt rzeźbienia, podobny do tego, w jaki rzemieślnik pracowałby ręcznie. Oprogramowanie automatycznie oblicza ścieżkę zdefiniowaną przez kombinację określonego kąta narzędzia oraz szerokości i kształtu obrabianych wektorów.

Niezwykle szybki i solidny silnik Vectric VCarving z łatwością radzi sobie ze złożonymi projektami, zapewniając zarówno dużą prędkość obliczeń, jak i niezawodną obsługę niedoskonałych danych.

Oprócz prostego VCarving, oprogramowanie obsługuje wiele zaawansowanych strategii VCarving, takich jak VCarving z płaskim dnem. Lub opcjonalnie używając wielu narzędzi do grawerowania, redukując zarówno czas obróbki, jak i zużycie narzędzi .

Opcja wykorzystania wektorowych punktów początkowych pozwala wybrać pozycje, w których narzędzie wejdzie w materiał. W niektórych zastosowaniach może to pomóc w zmniejszeniu obciążenia, a co za tym idzie, potencjalnego oznakowania gotowej części, powstałego w wyniku wibracji narzędzia podczas zagłębiania się w głęboki obszar.

Kolejną zaawansowaną możliwością jest obsługa obszarów VCarving szerszych niż narzędzie poprzez wykonywanie wielu przejść oczyszczających w celu osiągnięcia wymaganej głębokości. Odbywa się to automatycznie przez oprogramowanie, gdy wyrzeźbiony obszar jest głębszy niż maksymalna głębokość skrawania narzędzia.

Czytaj więcej...

 

Precyzyjne rzeźbienie w kształcie litery V

Ścieżki narzędzia żłobkowania  — wejście/wyjście rampy

Żłobienie to specjalny typ ścieżki narzędzia do wycinania stożkowych rowków, często nazywanych „rowkami”, poprzez wchodzenie i wychodzenie frezu w materiał. Podczas korzystania z tej ścieżki narzędzia oprogramowanie przesuwa narzędzie wzdłuż środka wektora, dając użytkownikowi kontrolę nad sposobem, w jaki narzędzie wchodzi na początek i na koniec każdego wybranego obiektu. Ma to wiele interesujących zastosowań poza standardowymi zastosowaniami, których można się spodziewać w przypadku tego typu operacji. 

Idealny dla:

  • Obróbka drewna i obróbka powierzchni stałych.
  • Flety na kolumnach i kominkach
  • Rowki odpływowe na zlewozmywaku i kabinie prysznicowej
  • Opcje wchodzenia i wychodzenia w celu uzyskania niepowtarzalnych efektów dekoracyjnych
 
Ścieżka narzędzia żłobiona

Wydajna ścieżka narzędzia tekstury

Panele teksturowane są często wybierane przez projektantów i architektów wnętrz, a tekstury są również bardzo przydatną opcją do tworzenia tła na znakach wymiarowych. Vectric ma unikalne podejście do generowania unikalnych, „ręcznie rzeźbionych” tekstur, które nadal są przetwarzane niezwykle wydajnie.

Po określeniu narzędzia (zazwyczaj spiczastego lub okrągłego profilu) masz różne ustawienia, które możesz skonfigurować, aby stworzyć charakterystykę ścieżki narzędzia tekstury. Aby nadać tym teksturom bardziej naturalny i mniej wykonany maszynowo wygląd, możesz ustawić różne poziomy losowości. Ścieżka narzędzia będzie odwzorowywać ten sam typ ruchu, który wykonałby ktoś używający dłuta do wycinania nakładających się pociągnięć w materiale. Utworzenie tego jako ruchu ścieżki narzędzia (a nie modelu 3D) zminimalizuje ręczne wykończenie, a także czas obróbki wymagany do wycięcia.

Tekstury można również „przycinać” do granicy wektora, co pozwala na utworzenie tego typu wykończenia w obszarze tła pracy. Jest to wygląd bardzo popularny wśród twórców znaków korzystających z oprogramowania Vectric.

 

Ścieżka tekstury

Obróbka z podwyższonym pryzmatem

Strategia obróbki Raised Prism doskonale nadaje się do wycinania wysokiej jakości wypukłych liter i kształtów na szyldach restauracji, hoteli i barów itp., które wyglądają na ręcznie robione.

  • Rzeźba z podwyższonym pryzmatem wykorzystuje kąt boczny frezów V, aby szybko tworzyć kątowe boki wokół wybranych kształtów.
  • Automatycznie oblicza grubość materiału wymaganą do utworzenia pełnego pryzmatu na podstawie rozmiaru zadania i kąta frezu.
  • Oblicza wiele przejść Z, gdy wymagana jest obróbka zgrubna w celu usunięcia materiału wokół kształtu pryzmatu.
  • Zwykle używane do wycinania wypukłych liter na znakach.
 
Obróbka z podwyższonym pryzmatem

Zdjęcie Strategia ścieżki narzędzia VCarving

Użyj strategii ścieżki narzędzia PhotoVCarving, aby przekształcić fotografie i obrazy w ścieżki narzędzia, tworząc stylizowane grawerowane projekty. Utworzone ścieżki narzędzia grawerują serię linii na różnych głębokościach, aby uzyskać pożądany obraz.

 

ZdjęcieVRzeźba

Obróbka zgrubna i wykańczająca 3D

Istnieją dwie ścieżki narzędzia, które są zwykle używane do obróbki części 3D zadania. Obszary wycinane przez te ścieżki narzędzia zależą od wyboru jednej z trzech opcji granic obróbki, granicy modelu, granicy materiału lub wybranych wektorów. Obwiednia modelu będzie wykorzystywać zewnętrzną sylwetkę modelu złożonego (wszystkie komponenty 3D widoczne w widoku 3D) w momencie obliczeń. Oznacza to, że dla tych operacji nie ma potrzeby tworzenia wokół nich granicy wektorowej. Granica materiału utworzy ścieżkę narzędzia, która całkowicie wypełni cały obszar pracy. Wybrane wektory będą używać dowolnych wektorów wybranych w widoku 2D jako granicy ścieżki narzędzia.

Aby jak najszybciej usunąć większość niechcianego naddatku, większość zadań wymaga obliczenia ścieżki narzędzia do obróbki zgrubnej 3D. Dostępne są dwie strategie obróbki zgrubnej na poziomie Z i raster 3D, każda z nich ma zalety w zależności od rodzaju wycinanego kształtu. Ścieżka narzędzia zawiera również opcję określenia naddatku na pozostawienie warstwy materiału ochronnego na części w celu oczyszczenia wykończenia. 

Obróbka wykańczająca 3D przycina część 3D zadania do dokładnego rozmiaru. Parametry narzędzia pozwalają zrównoważyć jakość wykończenia powierzchni z czasem potrzebnym na cięcie części. W zależności od kształtu części istnieje możliwość wyboru strategii cięcia rastrowego i offsetowego.

Szczegółowe regiony można obrabiać selektywnie przy użyciu mniejszych frezów, aby zapewnić precyzyjną obróbkę najdrobniejszych szczegółów projektu 3D.

Obróbka zgrubna i wykańczająca 3D

Reszta obróbki

Obróbka resztek to technika wykorzystująca wiele narzędzi w celu skutecznej optymalizacji czasu obróbki, usuwania materiału i żywotności narzędzia. W ścieżce narzędzia do wykończenia 3D istnieje możliwość użycia więcej niż jednego narzędzia, przy czym każde narzędzie usuwa wszelki pozostały materiał, którego poprzednie narzędzie nie było w stanie obrobić. Technikę obróbki resztek można kontrolować poprzez określenie parametrów, które określają, które obszary warto obrobić mniejszym narzędziem.

Reszta obróbki

Projektuj ścieżkę narzędzia na model 3D

Konwencjonalne strategie ścieżki narzędzia 2D / 2,5D można również rzutować na powierzchnię modelu 3D. Umożliwia to efektywną obróbkę tekstu lub innych kształtów zgodnych z konturami 3D części na modelu komponentu 3D.

  • Wytnij lub graweruj na stałej głębokości na powierzchni 3D
  • Kieszeń, profil, wiertło i tekstura na modelu 3D

 

Projektuj ścieżkę narzędzia na model 3D

Wysokiej jakości podgląd ścieżki narzędzia

Jednym z najważniejszych narzędzi zwiększających produktywność dostępnych w oprogramowaniu jest obsługa realistycznego podglądu ścieżki narzędzia 3D. Można wyświetlić podgląd wyników poszczególnych lub kombinacji wszystkich ścieżek narzędzia, wycinając je w modelu podglądu 3D. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy Twoje zadanie jest prostą ścieżką narzędzia z jednym narzędziem, czy też utworzone ze złożonej kombinacji narzędzi i strategii na różnych poziomach, możesz mieć pewność, że gdy zadanie zostanie wycięte, będzie ono prawidłowe za pierwszym razem.

Oprócz pokazania, że ​​ścieżki narzędzi są prawidłowe, wysokiej jakości renderowanie i możliwość wykorzystania rzeczywistych tekstur materiałów i kolorów wypełnień jest bardzo cennym narzędziem sprzedaży. Korzystając z symulacji, możesz tworzyć próbki klientów i oceniać opcje projektu bez konieczności wycinania czegokolwiek!

 

Podgląd ścieżki narzędzia Vectric

Baza danych narzędzi

Oprogramowanie posiada wbudowaną bazę danych narzędzi, dzięki której zarządzanie frezami jest szybkie i łatwe. Narzędzia można organizować w dowolny sposób, który odpowiada Twojemu tokowi pracy. Istnieje automatyczne wsparcie dla zarządzania maszynami i gospodarki materiałowej. Narzędzia można filtrować pod kątem bieżących ustawień materiału i maszyny, co ułatwia wybór odpowiedniego narzędzia do danego zadania.

Baza danych narzędzi zawiera potężny system nazewnictwa narzędzi. Dzięki temu można mieć spójne nazwy narzędzi i dopasować je do właściwości frezu.

Bazę danych narzędzi można zsynchronizować z kontem internetowym V&Co, dzięki czemu zmiany wprowadzone w bazie danych narzędzi na jednej maszynie można łatwo przenieść do innych działających instancji.

Możesz udostępnić swoją bazę danych narzędzi, korzystając z łącza z konta V&Co. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy chcą udostępniać dane i ustawienia swoich narzędzi bez konieczności nadpisywania własnej bazy danych przez użytkownika końcowego.

 

Baza danych narzędzi

Postprocesor online i zarządzanie maszynami

Vectric pomaga w zarządzaniu maszyną CNC, jej możliwościami (na przykład dodatkami obrotowymi lub laserowymi), powiązanymi postprocesorami oraz domyślnymi posuwami i prędkościami skrawania narzędzi dla wybranych materiałów. Jak zawsze nasze oprogramowanie jest w pełni konfigurowalne dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę na niskim poziomie, ale kreator „Kickstarter” firmy Vectric może pomóc Ci rozpocząć pracę z zestawem narzędzi z rozsądnymi ustawieniami początkowymi, korzystając z naszej stale aktualizowanej listy online najpopularniejszych marki i modele maszyn. Kreator „Kickstartera” nie tylko zapewnia, że ​​od razu masz odpowiednie postprocesory i konfiguracje maszyny, ale system zarządzania pozwala także opcjonalnie być na bieżąco, jeśli w przyszłości zostaną wydane odpowiednie, nowsze postprocesory dla Twojej maszyny wszystko z poziomu oprogramowania.

Postprocesor online i zarządzanie maszynami

Szacowany czas obróbki

Aby pomóc oszacować, ile czasu zajmie skrawanie ścieżek narzędzia, oprogramowanie obliczy czas na podstawie długości ścieżki narzędzia oraz określonych posuwów i prędkości wprowadzonych dla wybranego narzędzia. Operator może to dostosować, edytując „współczynnik skali”, tak aby z czasem można było optymalizować wartość w oparciu o rzeczywistą wydajność maszyny, aby zapewnić, że szacunki będą możliwie najbliższe rzeczywistemu czasowi cięcia.

Szacowany czas pracy maszyny

Dzielenie ścieżki narzędzia – dzieli ścieżki narzędzia w celu dopasowania do ograniczeń materiału lub maszyny

Korzystając z opcji Tiling ścieżki narzędzia, możliwa jest obróbka obiektów i projektów, które są wielokrotnie większe niż dostępny obszar łoża maszyny CNC. 

Proces ten jest również nieoceniony, jeśli maksymalne rozmiary elementów materiału są ograniczone. W obu przypadkach znacznie większy projekt można nadal obrobić, dzieląc ścieżkę narzędzia na łatwe do zarządzania płytki lub paski, z których każdy może zmieścić się w obszarze obrabialnym maszyny CNC lub w dostępnych blokach materiału. 

Po wycięciu płytki można ponownie złożyć, tworząc gotowy element.

 

Płytki ścieżki narzędzia Vectric

Form Tools - profile frezów o niestandardowych kształtach

Oprogramowanie umożliwia dodawanie własnych, niestandardowych kształtów narzędzi do biblioteki narzędzi oraz generowanie ścieżek narzędzi i symulowanie gotowego wyniku!

Teraz możesz symulować efekty skomplikowanych rzymskich frezów typu romb, zaokrąglonych bitów i dowolnego innego niestandardowego kształtu narzędzia, jakiego pragniesz. Po prostu narysuj profil narzędzia za pomocą narzędzi do rysowania wektorowego lub zaimportuj profil od producenta i możesz dodać własne narzędzie do listy. W bazie danych narzędzi możesz określić posuw, prędkość wrzeciona, głębokość skrawania itp. w taki sam sposób, jak w przypadku dowolnego standardowego typu narzędzia.

 

Narzędzia formularzy

Zawinięte ścieżki narzędzi osi obrotowej

Przetwarzanie końcowe ścieżki narzędzia w zawiniętej osi obrotowej umożliwia zapisanie wszystkich ścieżek narzędzi utworzonych w oprogramowaniu i uruchomienie ich na maszynach CNC wyposażonych w oś obrotową lub konfiguracje obrotowego indeksatora. Te funkcje konfiguracji umożliwiają także określenie konfiguracji części obrotowej i obejrzenie zawiniętych wyników w widoku 3D. 

Funkcję tę można wykorzystać do projektowania i wycinania projektów, takich jak kolumny karbowane i skręty jęczmienne lub grawerowanie tekstu na okrągłych projektach. 

Uwaga: Ta funkcjonalność otacza standardowe 3-osiowe ścieżki narzędzia wokół osi cylindrycznej, zastępując jedną z osi liniowych w celu napędzania obrotu bloku materiału podczas jego cięcia.

Zawinięte ścieżki narzędzi osi obrotowej

Grawerowanie płyt produkcyjnych

Grawerowanie tablic produkcyjnych umożliwia łączenie list tekstowych w szablony plakietek i tabliczek przemysłowych. Można go używać do łączenia list CSV i list tekstowych przy użyciu zmiennych, które mogą automatycznie skalować się w celu dopasowania do wcześniej przygotowanego układu projektu.

 

Grawerowanie płyt produkcyjnych
 

Inne funkcje

W tym; Importuj ścieżki narzędzi, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, obsługę wersji 64-bitowej i nie tylko.

Importuj ścieżki narzędzi z innych programów Vectric

Ścieżki narzędzi wygenerowane w PhotoVCarve można importować do oprogramowania w celu połączenia z innymi typami ścieżek narzędzi.

Można importować i pozycjonować wiele projektów PhotoVCarve, a następnie dodawać i obrabiać dodatkowe elementy. Następnie można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzia i zapisać je w oprogramowaniu.

Uwaga: strategia ścieżki narzędzia Photo VCarving jest dołączona do VCarve Desktop, VCarve Pro i Aspire.  PhotoVCarve można również kupić samodzielnie. Więcej informacji można znaleźć w  obszarze PhotoVCarve  na stronie internetowej.

Importuj ścieżki narzędzi

Druk

Zawartość widoku 2D lub 3D można teraz wydrukować za pomocą polecenia Drukuj z menu Plik. Po prostu wybierz widok, który chcesz wydrukować (2D lub 3D), a następnie kliknij polecenie Drukuj. Standardowe okno dialogowe drukarki w systemie Windows pozwala wybrać drukarkę i dostosować jej właściwości. Po kliknięciu przycisku OK w tym oknie dialogowym widok zostanie wydrukowany.

Polecenie Podgląd wydruku w menu Plik umożliwia sprawdzenie układu strony przed wydrukowaniem. Wydrukowany widok jest zawsze skalowany tak, aby dokładnie pasował do aktualnie wybranego rozmiaru strony (z uwzględnieniem marginesów). Dlatego rysunki nie są drukowane w rzeczywistym rozmiarze i nie są drukowane na wielu stronach.

 

Druk

Dostęp do clipartów online

Dajemy Ci dostęp do clipartów online, które są dostarczane bezpłatnie przy zakupie. Ten clipart można pobrać bezpośrednio z konta V&CO w działającym oprogramowaniu. Oprogramowanie zawiera podgląd clipartów, do których jesteś uprawniony, w zakładce clipartów, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystkie dostępne opcje i pobrać interesujące Cię elementy,

Aby pobrać najnowsze uprawnienia kliknij przycisk odśwież. Aby zaimportować clipart z zakładki clipartów do swojej pracy, po prostu przeciągnij i upuść żądany model na swoją część.

 

Kliparty internetowe

Miniatury plików

Pliki zapisane z oprogramowania zawierają miniaturę. Eksplorator Windows może wykorzystać te miniatury do wyświetlenia podglądu każdego pliku podczas przeglądania folderu.

Oprogramowanie obsługuje także funkcję przeciągania i upuszczania systemu Windows, umożliwiającą szybkie dodawanie fragmentów clipartów 2D lub 3D do istniejącego modelu bezpośrednio z Eksploratora Windows. Po otwarciu Eksploratora Windows po prostu kliknij i przeciągnij miniaturę 3D żądanego pliku z okna eksploratora do widoku 2D lub 3D. Wybrany plik zostanie automatycznie zaimportowany i wyświetlony w programie.

 

Miniatury plików

Zintegrowana pomoc

Pomoc do wszystkich formularzy można teraz znaleźć za pomocą przydatnej, zintegrowanej funkcji pomocy. Kliknij ikonę znaku zapytania u góry każdego formularza, aby uzyskać pomoc dotyczącą danej funkcji.

 

Zintegrowana pomoc

Samouczki wideo

Wszystkie nasze produkty zawierają szczegółowe samouczki wideo i pliki danych, które są potrzebne do zapoznania się z przykładami. Są one podzielone na sekcje rozpoczynające się od rozpoczęcia projektów, dzięki czemu możesz zobaczyć proces wytwarzania kompletnej części i zacząć rozumieć ogólny przepływ pracy. Następnie dostępne są filmy wideo omawiające każdy obszar zastosowań programu.

Filmy mają na celu poprowadzenie Cię krok po kroku przez różne typy projektów, wyjaśnienie kluczowych metod, których będziesz używać w oprogramowaniu i zademonstrowanie ich na rzeczywistych przykładach. Możesz po prostu oglądać i chłonąć treść lub kontynuować, zatrzymując się, jeśli jest to konieczne, aby ukończyć zadanie. Oprócz nauki obsługi programu, filmy zawierają porady i wskazówki umożliwiające lepsze wykorzystanie oprogramowania. Wynik każdego projektu (wraz z clipartami) zapewnia bibliotekę części, które można poddać obróbce w celu utworzenia przykładowych plików w celu udoskonalenia umiejętności CNC lub pomocy w zademonstrowaniu swoich możliwości potencjalnym klientom.

Przeglądarka samouczków wideo