Vectric Aspire - Oprogramowanie do frezarek CNC

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Vectric
  • Dostępność: Jest

  • szt.
  • Cena brutto: 10 240,00 zł 8 325,20 zł

Aspire zapewnia potężne, ale intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i wycinania części na routerze CNC. Istnieją narzędzia do projektowania 2D i obliczania ścieżek narzędzi 2D, takie jak profilowanie, wycinanie kieszeni i wiercenie, a także ścieżki narzędzi 2,5D, w tym; Rzeźbienie w kształcie litery V, rzeźbienie pryzmatu, ścieżki narzędzia do formowania, żłobienie,  ścieżka narzędzia do fazowania, a nawet strategia dekoracyjnego teksturowania.

Dlaczego warto wybrać Aspire?

Aspire zapewnia potężne, ale intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i wycinania części na routerze CNC. Istnieją narzędzia do projektowania 2D i obliczania ścieżek narzędzi 2D, takie jak profilowanie, wycinanie kieszeni i wiercenie, a także ścieżki narzędzi 2,5D, w tym; Rzeźbienie w kształcie litery V, rzeźbienie pryzmatu, ścieżki narzędzia do formowania, żłobienie,  ścieżka narzędzia do fazowania, a nawet strategia dekoracyjnego teksturowania.

Tym, co sprawia, że ​​Aspire jest naszym pakietem premium, są dodane narzędzia do projektowania 3D, które umożliwiają tworzenie własnych modeli reliefowych 3D i obróbkę ich za pomocą strategii obróbki 3D. Unikalne narzędzia do modelowania 3D firmy Aspire w połączeniu z kompleksowym zestawem narzędzi do projektowania i edycji 2D ułatwiają tworzenie od podstaw własnych części 2D i 3D, a także umożliwiają importowanie i edycję zewnętrznych danych 2D i 3D.

 
 

Kompleksowy zestaw narzędzi do modelowania 3D

Umożliwiają odkrywanie swojej kreatywności i tworzenie własnych modeli reliefowych do obróbki 3D.

Rozbudowany zestaw narzędzi do edycji modelu

Rozbudowany zestaw narzędzi edycyjnych ułatwiających manipulowanie danymi 3D.

Interaktywny tryb rzeźbienia modelu

Zaawansowane narzędzia do rzeźbienia umożliwiają manipulowanie modelami jak wirtualnym kawałkiem gliny.

Darmowe cliparty o wartości ponad 5000 dolarów

Zawiera cliparty 2D i 3D, które można wykorzystać we własnych projektach lub edytować w celu tworzenia nowych odmian.

 
 

Uwolnij swoją kreatywność dzięki Aspire

Łatwe w obsłudze oprogramowanie CNC
Łatwe i logiczne

Pojedynczy interfejs Aspire do projektowania i obróbki komponentów 3D sprawia, że ​​rysowanie i budowanie modeli komponentów 3D jest łatwe i logiczne.

tutoriale CNC
Ponad 90 godzin samouczków

Nacisk na łatwość użycia obejmuje nie tylko interfejs i przepływ pracy oprogramowania, ale został również przeniesiony do materiałów szkoleniowych. Aspire dostarcza ponad 90 godzin samouczków opartych na przykładach z życia codziennego.

Podgląd modelu 3D
Podgląd modelu 3D

Podgląd modelu 3D umożliwia wyświetlanie komponentów 3D z różnych typów materiałów i kolorów w celu uzyskania realistycznych wyników dla ofert klientów, treści witryny internetowej lub umieszczenia w materiałach marketingowych.

Montaż 3D
Łatwy montaż 3D

Interaktywne podejście Aspire do składania modeli komponentów 3D ułatwia zmianę kształtu i charakterystyki poszczególnych części pracy oraz tworzenie złożonych projektów przy użyciu prostych kształtów 3D.

Edycja dynamiczna
Edycja dynamiczna

Aspire umożliwia dynamiczną edycję komponentów 3D za pomocą myszy, a także umożliwia wprowadzanie określonych wartości w celu manipulowania częścią.

Natychmiastowe aktualizacje podglądu
Natychmiastowe aktualizacje podglądu

Zmiany kształtu, wysokości lub nachylenia są natychmiast aktualizowane w widoku 3D, pokazując dokładnie, jak będzie wyglądał efekt końcowy. Dzięki temu nie trzeba już zgadywać przy tworzeniu modeli wysokiej jakości.

 
 
 

Części maszyn na dwóch stronach

Obróbka dwustronna dodaje możliwość tworzenia projektów dwustronnych w tej samej sesji. Pozwala to uniknąć konieczności przeprowadzania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.

Konfiguracja pracy i materiałów

W oknie dialogowym Ustawienia pracy możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić retrospektywnie.

Zdefiniuj sposób odwracania materiału w przypadku projektów dwustronnych w oknie dialogowym Ustawienia zadania. Ma to wpływ na pozycjonowanie wektorów i modeli tak, aby geometria po każdej stronie tworzona była w odpowiednich pozycjach względem strony przeciwnej.

Czytaj więcej...

 

Konfiguracja pracy i materiałów

Widok wielostronny

Możesz wyświetlić geometrię przeciwnej strony za pomocą skrótu klawiaturowego „=” lub poprzez menu „Widok”.

W widoku 2D wektory przeciwnej strony zobaczysz tak, jakbyś patrzył na nie przez blok materiału.

W widoku 3D zobaczysz cały scalony model tak, jakby był symulowany.

 

Widok wielostronny Vectric

Importowanie modelu STL

Podczas importowania modelu STL (z włączoną opcją „Importuj obie strony”) do projektu dwustronnego każda strona modelu zostanie przeniesiona na bok.

Możesz zaimportować cały model z każdej strony, przesuwając płaszczyznę przekroju całkowicie w dół. Jest to przydatne podczas importowania modeli zawierających niewypukłe powierzchnie, takie jak płyta.

 

Importowanie modelu STL
 

Części obrotowe pakowane maszynowo

Umożliwia użycie osi obrotowej (zwanej także czwartą osią lub indeksatorem).

Obróbka rotacyjna z owijaniem

Umożliwia użycie osi obrotowej (zwanej także czwartą osią lub indeksatorem). Gdzie możesz tworzyć projekty obrotowe i wizualizować swoją pracę w środowisku opakowanym, z możliwością tworzenia i symulowania ścieżek narzędzia w symulacji owijanej automatycznie.

 

Obróbka rotacyjna z owijaniem

Obrotowe ustawienie pracy i materiału 

W oknie dialogowym Ustawienia pracy możesz wybrać, czy chcesz utworzyć pracę jednostronną, dwustronną, czy też pracę rotacyjną. Możesz to zmienić retrospektywnie.

Zdefiniuj wymiary cylindra, orientację zadania, sposób ułożenia widoku 2D i wokół której osi będziemy się zawijać.

 

Obrotowa konfiguracja materiału roboczego

Rozpakowywanie wektora

Narzędzie do rozpakowywania wektorów konwertuje wektor na inny wektor, który można wykorzystać z narzędziem przeciągania z dwiema szynami w celu utworzenia modeli obrotowych o pożądanym przekroju poprzecznym.

Jest to przydatne, gdy zamiast modelować profil wzdłuż osi obrotu, bardziej intuicyjne jest określenie pożądanego przekroju. Narzędzie przekształca wektor reprezentujący przekrój poprzeczny w wektor profilu, który może być później używany z narzędziem przeciągnięcia dwóch szyn.

 

Rozpakowywanie wektora Vectric

Spiralne ścieżki narzędzi

Aby utworzyć ścieżkę narzędzia zawijającą się wielokrotnie, można utworzyć długi wektor pod pewnym kątem. Taki wektor jest odpowiednikiem paska tkaniny po odwinięciu z rolki.

Chociaż taka ścieżka narzędzia będzie przekraczać obszar roboczy 2D zadania obrotowego, dzięki procesowi owijania zarówno podczas symulacji, jak i obróbki, ścieżka narzędzia faktycznie pozostanie w granicach materiału.

 

Vectric symulujące spiralne ścieżki narzędzi

Import modelu do projektu Rotary

Oprogramowanie ma możliwość importowania pełnych modeli 3D z oprogramowania innych firm w celu rozpakowania w zadaniu obrotowym, gdzie można ustawić i zorientować model w widoku obrotowym.

Oprogramowanie umożliwia nie tylko importowanie pełnych modeli 3D w celu rozpakowania, ale także importowanie modeli „płaskich 3D” (modeli w stylu reliefowym), które można pozycjonować i symulować przed cięciem.

 

Projekt obrotowy Vectric
 

Narzędzia do rysowania i układania

Oprogramowanie posiada kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, dzięki którym możesz łatwo tworzyć wektory od podstaw lub dodawać je do importowanych danych.

Tworzenie kształtu wektorowego

Oprogramowanie posiada kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, dzięki którym możesz łatwo tworzyć wektory od podstaw lub dodawać je do importowanych danych. Obejmują one opcje tworzenia standardowych kształtów (okrąg, elipsa, prostokąt, wielokąt i gwiazda) wraz z narzędziami do rysowania linii, krzywych i łuków. Istnieje również potężne narzędzie do tworzenia tekstur wektorowych dla paneli i tła. Narzędziami tymi można sterować za pomocą klawiatury, aby tworzyć obiekty o dokładnych rozmiarach, lub można ich używać dynamicznie za pomocą myszy, aby szkicować kompozycję. Narzędzia wykorzystują także funkcję „przyciągania”, dzięki czemu można używać punktów na istniejących obiektach w celu „przyciągania” ich podczas rysowania wektorów.

 

Twórz narzędzia wektorowe

Edycja i przycinanie zdjęć

Dzięki możliwości importowania bitmap do oprogramowania, możesz dalej edytować zaimportowane obrazy za pomocą narzędzia „Edytuj obraz”. Pozwala to dostosować właściwości wizualne wybranej bitmapy, umożliwiając dostosowanie kontrastu, jasności i gamma dowolnego wybranego obraz.

Ze względów estetycznych do map bitowych można również dodawać obramowania o różnych rozmiarach i promieniach. Bitmapy mogą być również czarno-białe. Oprogramowanie posiada również możliwość przycinania obrazów do dowolnego wektora, co pozwala na usunięcie fragmentów obrazu, które Cię nie interesują.

 

Edycja obrazka

Śledzenie obrazu (wektoryzacja)

Śledzenie obrazu, zwane także wektoryzacją, umożliwia pobranie zaimportowanego obrazu, takiego jak zeskanowany rysunek, projekt graficzny lub zdjęcie, i konwersję jego kolorów na kontury wektorowe. Kontury te można następnie wykorzystać jako część projektu do tworzenia ścieżek narzędzi lub generowania kształtów 3D za pomocą narzędzi do modelowania. Oprogramowanie zaimportuje wiele formatów plików, w tym JPEG, bitmapę, gif, png, tif, a także wyodrębni obrazy z pliku PDF.

 

Śledzenie obrazu wektorowego

Zaawansowane narzędzia tekstowe

Narzędzia „zaawansowanego tekstu” umożliwiają dostęp do czcionek True Type lub Open Type na komputerze PC w celu tworzenia konturów tekstu dla Twojego projektu. Ponadto oprogramowanie zawiera wybór specjalistycznych czcionek do grawerowania pojedynczym pociągnięciem / sztyftem, zapewniających wydajną obróbkę podczas wykonywania takich rzeczy, jak plakietki lub małe znaki.

Podczas tworzenia tekstu możesz zobaczyć na żywo informacje zwrotne na temat tworzonego i edytowanego tekstu. Tekst można kontrolować za pomocą opcji automatycznego rozmiaru i układu. Dostępny jest wbudowany moduł sprawdzania pisowni, w którym błędy będą podkreślane na czerwono, dzięki czemu możesz znaleźć poprawną pisownię, a także masz możliwość dodawania słów do słownika oprogramowania!

Dostępne są również narzędzia edycyjne do dopasowywania tekstu do krzywej oraz interaktywne łuki i odstępy tekstu (kerning), w których tekst zachowuje formatowanie, co pozwala na łatwe wprowadzanie zmian po utworzeniu tekstu. Tekst ten można dynamicznie przeciągać po krzywej, co pozwala na idealne rozmieszczenie tekstu.

 

Zaawansowane narzędzia tekstowe

Importuj dane 2D (DXF, DWG, EPS, AI, SKP, SVG itp.)

Dane można importować z szerokiej gamy innych programów do projektowania, korzystając z różnych standardowych formatów plików. Należą do nich pliki DXF, EPS, AI, SVG i SKP (SketchUp), a także pliki PDF. Po zaimportowaniu program posiada szeroką gamę narzędzi, dzięki którym praca z tymi danymi jest maksymalnie wydajna.

Bardzo ważnym zestawem narzędzi są narzędzia służące do identyfikacji zduplikowanych wektorów oraz identyfikacji i ponownego łączenia wektorów otwartych. Narzędzia te mogą zaoszczędzić dużo czasu podczas pracy z danymi o niskiej jakości w celu przygotowania ich do obróbki.

Oprócz importowania wektorów z innych programów, oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli chcesz udostępnić dane klientowi, aby mógł je wykorzystać do zaplanowania układu lub instalacji.

 

Vectric Import danych 2D

Podstawowe wymiarowanie

Narzędzia do wymiarowania umożliwiają tworzenie różnych typów pomiarów na rysunku. Można je ustawić w dowolnym kierunku lub zamocować poziomo lub pionowo. Dostępne są również opcje dodawania wymiarów kątowych i łukowych. Możesz kontrolować wysokość tekstu, liczbę miejsc po przecinku i położenie każdego z nich. Wymiary można przyciągać do wektorów, prowadnic oraz narożników lub punktów środkowych każdej strony obszaru roboczego.

 

Podstawowe wymiarowanie Vectric

Transformacja wektorowa i edycja

Niezależnie od tego, czy wektory projektowe zostały utworzone w oprogramowaniu, czy zaimportowane, masz duży wybór opcji edycji, aby przygotować część do tworzenia ścieżki narzędzia lub modelowania. Wektory można łatwo skalować, przesuwać, odbijać, zniekształcać, grupować, spawać, przycinać, zaokrąglać, wydłużać, przesuwać, wygładzać i łączyć ze sobą. Podobnie jak w przypadku narzędzi do rysowania, możesz albo mieć precyzyjną kontrolę nad wartościami edycji, bardzo dokładnie dostosować wektory, albo możesz używać myszy do dynamicznego wprowadzania poprawek, aż układ będzie wyglądał poprawnie.

 

Transformacja i edycja wektora vectric

Układ wektorowy

Oprócz narzędzi do edycji oprogramowanie zawiera również narzędzia umożliwiające układanie części w szyku prostokątnym w celu utworzenia siatki obiektów lub w szyku kołowym w celu tworzenia układów symetrycznych wokół punktu centralnego. Podczas układania siatki możesz dostosować opcje odbicia lustrzanego i przesuwać naprzemienne wiersze i kolumny, aby uzyskać bardziej złożone wzory układu.

Kształty wektorowe można także wklejać wzdłuż ścieżki innego wektora, określając odległość między każdą kopią lub po prostu dopasowując określoną liczbę do obiektu prowadzącego.

 

Układ wektorowy Vectric

Zagnieżdżanie prawdziwego kształtu

Funkcja True Shape Nesting umożliwia automatyczne rozmieszczanie i dopasowywanie kształtów wektorowych i komponentów do rozmiaru materiału lub obszaru definiowanego przez użytkownika, aby uzyskać optymalne wykorzystanie materiału i minimalne straty. Zagnieżdżanie części jest idealne dla producentów szyldów i szafek, którzy muszą zminimalizować straty materiału i wyciąć jak najwięcej części – liter i drzwi/paneli szafek – z arkuszy materiałów.

Redukcja kosztów materiałów = większe zyski

Procedura zagnieżdżania umieszcza kształty wektorowe i/lub komponenty jak najbliżej siebie, zapewniając wystarczającą szczelinę umożliwiającą prawidłowe wycięcie części. Zagnieżdżanie obejmuje opcje kontrolowania kierunku części w celu odzwierciedlenia ziarna materiału lub orientacji maszyny. Inteligentnie określa, które części geometrii powinny być ze sobą zagnieżdżone. Może także automatycznie zagnieżdżać obiekty po obu stronach zadania, tworząc dwustronnie zagnieżdżoną geometrię.

 

Zagnieżdżanie prawdziwego kształtu Vectric
Obniż koszty materiałów

Zarządzanie warstwami

Warstwy to bardzo skuteczny sposób na uporządkowanie danych 2D. Jednym z głównych zastosowań jest umożliwienie tymczasowego ukrycia danych, z którymi aktualnie nie pracujesz. Warstwy można również wykorzystać do grupowania wektorów, których możesz używać do modelowania powiązanych kształtów w projekcie 3D, aby ułatwić pracę na małych częściach jednocześnie.

Możliwość powiązania ścieżek narzędzi z określonymi warstwami i typami danych oznacza, że ​​można tworzyć szablony ścieżek narzędzi, które można przypisać do innych części o tej samej strukturze warstw. Jest to szczególnie przydatne w zastosowaniach takich jak produkcja szafek, gdzie różne projekty mogą być automatycznie obrabiane po skonfigurowaniu szablonu.

 

Zarządzanie warstwami Vectric

Obsługa wielu arkuszy

Nie tylko możesz organizować swój projekt na warstwach, ale możesz także wykorzystywać w swoich projektach wiele arkuszy, aby pomóc w zarządzaniu i organizowaniu pracy na podstawie arkuszy podczas pracy z wieloma materiałami w swoich projektach. Każdy arkusz może mieć własne wymiary i ustawienia, co czyni go idealnym rozwiązaniem podczas pracy nad projektem wymagającym wielu materiałów. Karta arkuszy zawiera listę wszystkich bieżących arkuszy i umożliwia ich tworzenie, aktualizację i usuwanie. Można tworzyć arkusze o różnych rozmiarach i grubościach, a także mieć możliwość kontrolowania wyglądu materiału dla każdego arkusza, aby lepiej wizualizować ścieżki narzędzi w ramach całego projektu. Wszystkimi arkuszami w projekcie można zarządzać indywidualnie lub zbiorowo, co ułatwia zmianę rozmiaru lub aktualizację określonego wyboru arkuszy.

 

Obsługa wielu arkuszy

Linijki, siatka przyciągania i wytyczne

Linijki, siatka przyciągania i wytyczne znacznie upraszczają rysowanie wektorów i układ części 3D. Opcje te można włączać/wyłączać w zależności od potrzeb. W połączeniu z opcjami przyciągania, które automatycznie wykrywają i przyciągają kursor do kluczowych obszarów projektu, narzędzia te ułatwiają tworzenie bardzo dokładnych części. 

 

 

Linijki Vectric, siatka przyciągania i wytyczne

Przytnij obiekty do granicy wektora

Narzędzie Przycinanie umożliwia jednoczesne przycięcie wszystkich obiektów znajdujących się wewnątrz lub na zewnątrz zaznaczonego obszaru. Dzięki temu tworzenie obszarów lub wzorów z teksturą w obrębie określonej granicy jest bardzo łatwe i szybkie.

 

Przycinanie obiektów Vectric do granicy wektora

Utwórz teksturę wektorową

Powtarzające się wzory wektorowe można szybko utworzyć za pomocą narzędzia „Utwórz teksturę wektorową”. Z łatwością można modyfikować ustawienia, tworząc nieskończoną liczbę odmian, od regularnych wzorów fal po nierówne, naturalnie wyglądające linie słojów.

Wektory te można obrabiać za pomocą ścieżek narzędzi profili i tekstur, aby utworzyć dekoracyjne panele z falistą teksturą wraz z efektami słojów drewna i piaskowania. Można je również rzutować na powierzchnię 3D, aby dodać jeszcze więcej różnorodności. 

 

Utwórz teksturę wektorową

Inteligentne przyciąganie

Umożliwia to przyciąganie do linii i przedłużeń, które niekoniecznie istnieją jako geometria. Zmniejsza to potrzebę tworzenia geometrii konstrukcyjnej i byłoby pomocne w wyrównywaniu wektorów lub węzłów.

 

Inteligentne przyciąganie Vectric

Szybkie klucze

Dzięki temu możesz łatwiej zwiększyć precyzję procesu tworzenia i edytowania kształtów, zezwalając na wpisywanie wartości podczas tworzenia geometrii. Jest to obsługiwane przy tworzeniu okręgów, elips, prostokątów, wielokątów, gwiazd, polilinii oraz podczas edycji węzłów lub przekształcania wektorów.

Na przykład podczas przeciągania, aby utworzyć okrąg, możesz wpisać „3R”, aby utworzyć okrąg o promieniu 3. Możesz też podczas przeciągania wpisać „3D”, aby utworzyć okrąg o średnicy 3.

 

Szybkie klawisze Vectric

Walidator wektorów

Narzędzie Vector Validator ma za zadanie pomóc w znalezieniu problemów z konturami po zaimportowaniu plików, które wstrzymują tworzenie ścieżki narzędzia, np. nakładające się kontury lub przecięcia. Wskazuje również rozpiętości o zerowej długości.

 

Walidator wektorów Vectric
 

modelowanie 3d

Tworzenie kształtów 3D z wektorów 2D za pomocą interaktywnych narzędzi do modelowania kształtów 3D ułatwia eksperymentowanie z różnymi ustawieniami i wynikami.

Twórz kształty z konturów wektorowych

Funkcja tworzenia modelu kształtu natychmiast dodaje kształt 3D do zamkniętego konturu wektora w oparciu o zakrzywione, kątowe, wklęsłe, gładkie, płaskie (płaskie) lub niestandardowe profile, które można utworzyć z wektora, co pozwala na nieograniczony zestaw opcji profili. Kształty te można kontrolować, dostosowując wartości kąta i wysokości.

Twoje projekty 3D są natychmiast aktualizowane, pokazując, jak wygląda Twój model, eksperymentując z różnymi kształtami, wysokościami, pochyleniami, zanikaniem i trybami łączenia. Dzięki temu szybko zdefiniujesz pożądany kształt.

Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i można go dalej edytować i łączyć z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.

 

Kontury wektora wektorowego

Przemiatanie dwoma szynami

Przesuń wzdłuż dwóch szyn wektorowych, aby modelować kształty 3D w oparciu o jeden lub więcej kształtów przekroju poprzecznego. Tego potężnego narzędzia można używać do tworzenia dokładnych kształtów geometrycznych, takich jak obramowania, lub do tworzenia płynnych kształtów organicznych, takich jak liść lub ozdobna ozdoba.

Opcje tego narzędzia obejmują:

  • Sterowanie kierunkiem szyn napędowych
  • Skalowanie do określonej wysokości
  • Dynamiczne przeciąganie lub przyciąganie dokładnej pozycji każdego przekroju poprzecznego w celu zdefiniowania żądanego kształtu
  • Połącz odpowiednie węzły na pasujących szynach napędowych, aby utworzyć narożniki skośne.
  • Wypełnienie środka zamkniętej szyny w celu utworzenia kształtów paneli

 

Przemiatanie dwóch szyn Vectric

Wytnij i splot

Opcja Wyciągnięcie i splot umożliwia użycie jednego lub większej liczby wektorów jako szyn prowadzących i wyciągnięcie wzdłuż nich przekrojów wektorowych lub istniejących komponentów 3D. Oprócz standardowego wyciągnięcia funkcja posiada opcję automatycznego tworzenia efektu splotu w miejscu zachodzenia na siebie szyn prowadzących.

Narzędzie zawiera wiele opcji, które pomogą Ci kontrolować sposób przepływu kształtu i uzyskiwany efekt końcowy. Różnorodność form 3D, które można utworzyć za pomocą tego narzędzia, sięga od prostych liniowych wytłoczeń po niezwykle złożone, ozdobne tkane kształty i z pewnością kwalifikuje się jako jedno z najpotężniejszych narzędzi w programie.

 

Wytłaczanie i splot Vectric

Obróć i zakręć

Twórz z łatwością profile obrotowe za pomocą narzędzia do modelowania typu Spin & Turn.

Narzędzie tokarskie pobiera profil i obraca go niczym tokarka lub koło garncarskie, aby utworzyć zaokrąglony, symetryczny element. Aby skorzystać z narzędzia, potrzebujesz tylko profilu, który chcesz obrócić. Profil ten powinien reprezentować zewnętrzną granicę kształtu, który chcesz utworzyć.

 

Vectric Turn & Spin

Interaktywne rzeźbienie i mieszanie

Potężne narzędzia do rzeźbienia 3D firmy Aspire zapewniają całkowitą elastyczność podczas modyfikowania projektów. Modelami można manipulować jak kawałkiem wirtualnej gliny, aby wygładzić krawędzie i nieciągłości, a także dodać dodatkowe szczegóły, co pomaga stworzyć autentyczny, „ręcznie rzeźbiony” wygląd Twoich modeli. Ta funkcja odróżnia Aspire od typowych modeli komputerowych, ponieważ tego typu dynamicznej edycji nie można odtworzyć przy użyciu standardowych programów do modelowania powierzchni lub brył CAD/CAM.

Narzędzie Rzeźbienie umożliwia interaktywne modyfikowanie projektów 3D za pomocą narzędzi do rzeźbienia z kontrolą rozmiaru i siły pędzla, a także opcji:

  • Wygładzaj, rozmazuj, usuwaj i wymazuj z opcjami podnoszenia, opuszczania lub mieszania zmian

Narzędzie Sculpting Tool pozwala na użycie dowolnego modelu jako pędzla do rzeźbienia, zapewniając nieograniczony wybór stylów pędzli odpowiadających Twoim potrzebom. Opcja pędzla składowego może być wykorzystana w ramach narzędzi do osadzania i usuwania, gdzie pędzel pozostawi w modelu złożonym odcisk symulujący przepychanie pędzla składowego po powierzchni podczas przeciągania oraz efekt stempla po kliknięciu!

Możesz także skorzystać z opcji dynamicznego obrotu, która inteligentnie obraca pędzel w kierunku, w którym rzeźbisz. Niestandardowy pędzel umożliwia łatwe dodawanie tekstur i szczegółów do modelu złożonego.

Opcja Zachowaj przezroczystość ogranicza zmiany rzeźbienia do jedynie powierzchni modelu 3D i nie „wylewa się” na otaczającą płaską płaszczyznę.

Opcja pokazania tła w skali szarości pozwala zobaczyć obraz modelu w skali szarości pokazany na ekranie rzeźbienia. Oznacza to, że lepiej widzisz, jak zmiany rzeźbienia wpływają na cały model. Można także zdecydować się na nałożenie obrazu bitmapowego podczas rzeźbienia, co umożliwi łatwe odniesienie się do oryginalnego materiału.

Jeśli po otwarciu tego narzędzia zostanie wybrana mapa bitowa, zostanie ona nałożona na wyrzeźbiony model, co pomoże w dokładniejszym rzeźbieniu.

Funkcja Cofnij umożliwia stopniowy powrót wprowadzonych zmian do stanu pierwotnego. Umożliwia cofanie zmian w określonych regionach lokalnych bez konieczności cofania jakichkolwiek zmian wprowadzonych w całym modelu.

Rzeźbieniem można sterować za pomocą myszy lub nawet tabletu piórkowego (takiego jak Wacom) oraz, w stosownych przypadkach, komputera PC wyposażonego w ekran dotykowy.

Czytaj więcej...

 

Interaktywne rzeźbienie i mieszanie

Utwórz obszar tekstury

Ta funkcja umożliwia utworzenie powtarzającego się wzoru lub tekstury. Wymaga pojedynczego komponentu „kafelka” i opcjonalnie jednego lub więcej zamkniętych wektorów brzegowych, które definiują obszar, w którym powinno odbywać się kafelkowanie.

Formularz tworzenia obszaru tekstury pozwala określić odstępy i nakładanie się każdej płytki, wprowadzić „przesunięcie” dla każdego innego wiersza lub kolumny wzoru i kontrolować „symetrię” lub odbicie płytek. Zapewnia to potężną kontrolę pozwalającą na wykonanie niesamowitej liczby odmian wzoru i stworzenie bardzo interesujących efektów. Wzór jest dynamicznie aktualizowany w miarę wprowadzania zmian. W dowolnym momencie możesz nawet dostosować rozmiar i położenie oryginalnego „kafelka”.

Specjalnie do użytku z tym nowym narzędziem utworzono 40 modeli, które są dostarczane z oprogramowaniem jako część dołączonego clipartu. Oprócz tych wstępnie utworzonych modeli możesz także tworzyć nowe komponenty lub edytować istniejące, aby używać ich z tą funkcją, dzięki czemu potencjał tworzenia paneli architektonicznych, tła znaków, tekstur dekoracyjnych lub innych zastosowań jest nieograniczony.

 

Utwórz obszar tekstury

Importuj modele 3D i cliparty (STL, OBJ, 3DM itp.)

Każdy model utworzony w programie Aspire można zapisać jako fragment clipart do wykorzystania w innych projektach.

Importuj pliki siatki 3D utworzone w innym oprogramowaniu CAD, takim jak

  • Rhino 5, SolidWorks, AutoCAD, Silo, MOI, Blender, SketchUp itp.
  • Formaty plików STL, 3D DXF, OBJ, 3DS, VRML, 3DM, SKP

Interaktywnie zmieniaj rozmiar i orientację importowanych modeli 3D.

Interaktywnie obracaj pliki siatki 3D do wymaganej orientacji w celu dodania ich do projektu.

Błyskawicznie przekształcaj projekty z modeli wypukłych na zagłębione wnęki formy.

Łatwe w użyciu interaktywne narzędzia do przeciągania i upuszczania, zmiany rozmiaru, odbicia lustrzanego, obracania i zniekształcania umożliwiają edycję projektów clipart 3D i modelowanych komponentów w celu natychmiastowego tworzenia nieograniczonej liczby odmian projektu.

 

Vectric Importuj modele 3D i cliparty

Segmentacja 3D

Podczas importowania modeli 3D innych firm można podzielić model na części do złożenia, aby zminimalizować utratę szczegółów (podcięcia), która może wystąpić podczas importu. Możesz interaktywnie segmentować model w widoku 3D, w którym możesz kontrolować położenie i kąt płaszczyzny segmentu. Części można łatwo wizualizować indywidualnie i w formacie układu, dzięki czemu można zobaczyć, w jaki sposób modele zostaną zaimportowane jako relief przed importem.

 

Segmentacja 3D

Tekstury 3D z obrazów

Importuj pliki obrazów 2D (kolorowe i czarno-białe) – BMP, JPG, TIF, GIF i natychmiast konwertuj je na tekstury komponentów 3D, które można nakładać na modele 3D lub za nimi i obrabiać w ramach projektu.

Aspire może służyć do tworzenia nieskończonej różnorodności tekstur 3D z importowanych obrazów. Tekstury te można łączyć w projekcie z innymi kształtami 3D, a także można je interaktywnie edytować do dowolnego rozmiaru i wysokości, a także rzeźbić lub wygładzać w celu dostosowania ich ostatecznego wyglądu przed utworzeniem ścieżki narzędzia.

Funkcji tej można również używać do tworzenia wysokiej jakości litofanów (zdjęcia obrobione pod światło).

 

Vectric tekstury 3D z obrazów

Cięcie ulgi

Oprogramowanie zawiera narzędzie do cięcia części w kształcie litery Z w celu utworzenia oddzielnych modeli, jeśli rozmiar CNC, oprzyrządowanie lub materiał ograniczają głębokość części, którą można wyciąć. Gdzie możesz wybrać grubość poszczególnych plasterków, gdzie można je dostosować i wizualizować w widoku 3D, aby zapewnić maksymalną kontrolę nad sposobem cięcia modelu do obróbki. Pomaga to upewnić się, że nie ma cienkich plasterków, które mogłyby stanowić problem z punktu widzenia maszyny i montażu.

 

Cięcie ulgi

Model offsetowy

Narzędzie Odsunięcie modelu tworzy odsunięcie 3D modelu złożonego. Można to wykorzystać do powiększenia modelu lub zmniejszenia jego rozmiaru. Jednym z zastosowań tego jest utworzenie grubości ścianki pomiędzy wnętrzem i zewnętrzem prasy, formy lub matrycy, aby pomieścić formowany materiał.

 

Model przesunięcia wektorowego

Edycja komponentów 3D

Wiele narzędzi do edycji wektorów, których można używać w przypadku danych 2D w programie Aspire, można również używać do edycji komponentów 3D. Kształty można łatwo skalować, przenosić, odzwierciedlać, zniekształcać, grupować, przycinać i przycinać. Aspire umożliwia także wygładzenie obiektu 3D lub dodanie przeciągu, który tworzy na części ukośne ściany (dobre w przypadku form próżniowych). Inne funkcje obejmują narzędzie do wytłaczania, które pozwala zmniejszyć wysokość modelu przy jednoczesnym zachowaniu ważnych szczegółów powierzchni, zamień poniżej, umożliwiając przycięcie (lub spłaszczenie) dolnej części komponentu lub wielu komponentów i wiele innych.

 

Edycja komponentów Vectric 3D

Manipulacja komponentami widoku 3D

Dostęp do wielu narzędzi do dynamicznej edycji komponentów można uzyskać bezpośrednio z widoku 3D. Umożliwia to przesuwanie, skalowanie i obracanie obiektów 3D. Ponadto można regulować sposób ich łączenia z innymi kształtami, a także ich wysokość, a nawet dodając nachylenie lub zanikanie.

Edycja komponentów w widoku 3D pozwala szybko i łatwo zobaczyć natychmiastowy efekt zmian w modelu złożonym, a tym samym skrócić czas potrzebny na utworzenie układu 3D.

 

Manipulacja komponentami widoku Vectric 3D

Tryb lustrzany

Ta funkcja umożliwia zdefiniowanie poziomu komponentu w taki sposób, aby odzwierciedlał wszystkie komponenty w określony sposób, w zależności od typu odbicia. Pozwala to z łatwością tworzyć przyjemne, symetryczne aranżacje.

 

Tryb lustrzany

Przycinanie poziomu

Tryb przycinania poziomu ułatwia ograniczenie tworzonego modelu do wybranej granicy. Użyj wektorów, aby zdefiniować granicę, a zawartość poziomu będzie dynamicznie przycinana, dzięki czemu zachowane zostanie tylko to, co leży wewnątrz wektorów. Ułatwia to montaż różnych modeli i pozwala na zmianę rozmieszczenia komponentów i sprawdzenie wyników przycinania na miejscu.

 

Przycinanie poziome

Menedżer komponentów 3D

Nasze unikalne podejście do modelowania opartego na „komponentach” zapewnia ogromną elastyczność podczas tworzenia złożonych projektów. Możliwość pracy nad małymi, prostymi elementami ułatwia budowanie elementów potrzebnych do stworzenia złożonej pracy. Daje to również możliwość dalszej edycji poszczególnych części projektu w trakcie jego tworzenia. Takie podejście jest szczególnie przydatne, jeśli chcesz wprowadzić zmiany w projekcie w oparciu o opinie klientów.

Za pomocą menedżera komponentów (drzewa komponentów) można dostosować poszczególne obiekty 3D, aby zmienić sposób, w jaki współdziałają ze sobą w ramach projektu. Można je dalej organizować za pomocą „poziomów” w celu utworzenia podzespołów kształtów, które najpierw łączą się ze sobą, zanim zostaną dodane do ogólnego kształtu modelu.

Gdy dokonasz zmian w komponencie, model 3D zostanie zaktualizowany, aby natychmiast pokazać efekty dokonanych wyborów, co ułatwi przeglądanie różnych opcji projektu.

 

Zarządzanie komponentami Vectric

Inteligentny format pliku clipart — 3DClip

Specjalny format pliku 3DCLIP firmy Aspire umożliwia zapisanie jednego lub większej liczby komponentów 3D jako modelu, który zachowuje poszczególne elementy komponentów użyte do jego utworzenia. Zamiast zapisywać kilka pojedynczych plików obejmujących wszystkie permutacje, umożliwiają one wyeksportowanie pojedynczego pliku clipart, który zachowuje strukturę komponentów. Widoczność poszczególnych komponentów można następnie zmieniać, nawet po zaimportowaniu projektu do nowego modelu. Jest to w efekcie sposób tworzenia „Inteligentnych Rysunków”.

Komponent, grupę komponentów, poziom lub widoczny model złożony można wyeksportować z dowolnej sesji programu Aspire w celu dodania do biblioteki clipartów, a następnie zaimportować i ponownie wykorzystać całość lub część w innym projekcie.

 

Vectric Kliparty 3D

Przeglądarka clipartów

Zakładka clipart zapewnia szybki i wygodny dostęp do plików Vectric zawierających komponenty 3D lub grafikę wektorową 2D. Dzięki temu w łatwy sposób można ponownie wykorzystać utworzone wcześniej kształty w nowych projektach.

W tej zakładce znajduje się przeglądarka bibliotek, która pozwala na dodanie do programu folderów zawierających komponenty 3D lub skorzystanie z opcji plików lokalnych, która pozwala szybko zobaczyć zawartość kilku folderów komponentów 3D w jednym miejscu.

Zakładka clipart umożliwia także dostęp do clipartów online, które są dostarczane bezpłatnie z oprogramowaniem i które można pobrać bezpośrednio z uruchomionego oprogramowania (pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu). Oprogramowanie zawiera podgląd clipartów, do których jesteś uprawniony, a dzięki dostępowi do Internetu możesz pobrać cliparty bezpośrednio do oprogramowania, co ułatwia korzystanie.

Oprogramowanie daje Ci wybór, czy wyświetlić tylko zawartość bieżącego folderu, czy maksymalnie 3 podfoldery, co ułatwia dostęp do wielu modeli jednocześnie.

Możesz „przeciągnąć i upuścić” miniaturę do widoku 2D lub 3D, a wybrany obiekt zostanie zaimportowany w miejsce upuszczonej miniatury i dodany do drzewa komponentów modelu.

Karta clipartów to świetny sposób na przeglądanie i wybieranie bezpłatnych clipartów dołączonych do zakupu. Oprócz darmowych clipartów, nasza siostrzana firma Design & Make oferuje do zakupu wiele profesjonalnie stworzonych clipartów CNC. Odwiedź stronę Design & Make tutaj  designandmake.com/  , aby dowiedzieć się więcej.

 

Przeglądarka clipartów Vectric

Darmowe cliparty 3D  (o wartości ponad 5000 dolarów)

Instalacja Aspire zawiera szeroką gamę plików clipart 2D i 3D, które można wykorzystać w niezmienionej postaci we własnych projektach lub edytować w celu stworzenia własnych odmian.

Pliki zawierają mieszankę formatów. Grafika 2D (150 elementów) jest dostępna w formacie CRV i obejmuje podstawowe kształty, układy gier, profile formowania, stylizowany tekst i wiele innych. Większość plików 3D ma format V3M lub 3DCLIP, a niektóre z nich mają zapisane w pliku indywidualne komponenty (patrz sekcja Inteligentne kliparty). W przypadku paneli, tarcz, splotów i niektórych wstążek dostępne są pliki CRV3D zawierające wektory, dzięki czemu można zobaczyć, jak niektóre pliki zostały utworzone, a także łatwo edytować i odtwarzać własne wersje. Istnieje również 40 plików stworzonych specjalnie do użytku z funkcją tworzenia kafelków tekstury.

Ponad 150 modeli to cliparty 3D o jakości komercyjnej firmy Design & Make. Każdy z nich jest prezentowany w 3 różnych stylach, podwyższony, wypukły i zagłębiony (a więc w rzeczywistości ponad 450 wariantów). Koszt detaliczny zakupu samych tych plików wyniósłby ponad 5000 USD w przypadku zakupu w witrynie Design & Make.

Do pobrania jest prawie 700 różnych indywidualnych projektów w różnych wariantach, co daje w sumie ponad 1350 różnych plików. Więcej o specyfice plików oraz katalog modeli można przeczytać klikając w poniższy link.

 

Katalog clipartów Vectric Aspire

Zaprojektuj i wykonaj

Design & Make  posiada bibliotekę ponad 2500 wysokiej jakości, wymiarowych modeli clipart gotowych do obróbki CNC.

Znajdziesz wybór fragmentów clipartów w stylu reliefowym, miniprojektów i kolekcji, które zaspokoją wszelkie potrzeby projektu CNC. Można je kupić, pobrać i wyrzeźbić jako pojedyncze modele lub połączyć w celu uzyskania bardziej złożonych projektów.

 

D&M Kliparty
 

Ścieżki narzędzi

Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje frezowania 2D, strategie obróbki 2.5D i 3D. Można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzia, aby pokazać, jak część będzie wyglądać po faktycznym cięciu.

Konfiguracja materiału

Odniesienie oprogramowania do konfiguracji CNC jest jednym z najważniejszych elementów procesu. Podsumowanie ustawień materiału jest wyświetlane w górnej części zakładki ścieżki narzędzia, umożliwiając szybkie sprawdzenie ustawień przed rozpoczęciem obliczania ścieżek narzędzia. Dowolną z tych wartości można łatwo dostosować, aby zmienić odniesienie narzędzia dla jego położenia zerowego X, Y lub Z, przesunąć położenie modelu w materiale, dostosować położenie, od którego zaczyna się maszyna lub określić odległość, aby zapewnić, że narzędzie uniesie się powyżej stosowanego mocowania.

 

Konfiguracja materiału

Profilowanie produkcji 2D

Stosując strategię profilowania ścieżki narzędzia, obiekty można wycinać szybko i efektywnie. Po prostu wybierz kształty wektorowe, które chcesz profilować, wybierz narzędzie z bazy danych narzędzi, a oprogramowanie zajmie się resztą. Profilowanie automatycznie kompensuje promień narzędzia i sortuje zagnieżdżone kształty, aby zapewnić, że kształty wewnętrzne, takie jak środek litery „O”, zostaną wycięte przed kształtem zewnętrznym (aby części nie zostały uwolnione z materiału przed ich wycięciem). Oferowana jest pełna kontrola kierunku cięcia wraz z automatyczną lub ręczną kontrolą punktu wejścia narzędzia dla każdego kształtu.

Obróbka profili obejmuje opcje cięcia produkcyjnego, które zapewniają utrzymanie części na miejscu i dokładną obróbkę z zachowaniem wysokiej jakości krawędzi i szczegółów narożników.

  • Zakładki 3D zapewniające płynniejsze profilowanie oraz zaawansowane opcje automatycznego pozycjonowania w celu utrzymania części na miejscu podczas obróbki
  • Odległość wejścia/wyjścia i nadcięcia, aby zapobiec pojawianiu się śladów zatrzymania na komponentach
  • Zaawansowane opcje rampy umożliwiające kontrolowanie sposobu wnikania noża w materiał, redukując nagrzewanie się i zużycie frezu
  • Profilowanie wokół zewnętrznych/wewnątrz kształtów otwartych
  • Ostre wewnętrzne i zewnętrzne ścięte krawędzie i rogi
  • Ulga za ostatnie przejście

Wycięcia można wykonywać w wielu przejściach, w zależności od maksymalnej głębokości skrawania użytego narzędzia, a w razie potrzeby można określić dodatni lub ujemny naddatek w celu „podcięcia” lub „nadcięcia” kształtu. Liczbę przejść cięcia można bardzo precyzyjnie edytować, aby umożliwić bardzo cienkie cięcia końcowe lub indywidualne dodawanie lub usuwanie poszczególnych głębokości cięcia.

Dla ostatniego przejścia w ścieżce profilu można określić oddzielny naddatek na ostatnie przejście. Jeśli zostanie podany ten naddatek, wówczas wszystkie przejścia oprócz ostatniego zostaną przekroczone o określony naddatek, przy czym przejście końcowe będzie jedynym przejściem, które tnie rzeczywistą krawędź części. Może to znacznie poprawić wykończenie krawędzi cięcia.  

Możliwość określenia, że ​​wymagane są kwadratowe rogi, to kolejna potężna funkcja. Jest to często używane podczas profilowania za pomocą narzędzia z bitem V, gdzie przy konwencjonalnej ścieżce narzędzia narzędzie będzie „toczyć się” wokół ostrego narożnika zewnętrznego, pozostawiając promień na górze fazowania utworzonego przez narzędzie, z opcją „kwadratowe   narożniki  zamiast tego zostanie utworzone fazowanie kątowe.

Ścieżka profilu jest prawdopodobnie najważniejszą dostępną opcją ścieżki narzędzia. Używa się go do najprostszych i najbardziej złożonych czynności, jakie można wykonać na komputerze CNC. Oprogramowanie zostało skonstruowane tak, aby umożliwić dostosowanie, czy potrzebujesz prostych opcji szybkiego wycinania, czy też chcesz uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji w celu kontrolowania cięcia określonego materiału. Dzięki temu zarówno nowi, jak i doświadczeni użytkownicy mogą decydować, ile informacji chcą im przedstawić podczas tworzenia tej często używanej funkcji.

Profilowanie produkcji 2D

Szybkie i wydajne kieszeniowanie – optymalizuje wykorzystanie wielu narzędzi

Ścieżka narzędzia kieszeni sprawia, że ​​obróbka materiału z dala od kształtu wektorowego jest wydajna i łatwa do osiągnięcia. Wystarczy zaznaczyć wszystkie wektory definiujące kształty, które chcesz wyciąć, a program posortuje wektory, aby automatycznie zidentyfikować wyspy i przesunąć granice dla wybranego promienia narzędzia.

Ścieżka narzędzia do kieszeni 2D umożliwia bardzo precyzyjną kontrolę głębokości przejścia, albo automatycznie w oparciu o ustawienia narzędzia, albo tam, gdzie jest to wymagane, użytkownik może określić dowolną kombinację głębokości dla konkretnego narzędzia.

Można określić wznoszący się lub konwencjonalny kierunek cięcia, aby uzyskać najlepsze wykończenie krawędzi dla wybranego materiału i frezu. Narzędzie można również stopniowo zwiększać do pracy, aby zmniejszyć naprężenia frezu podczas wchodzenia w materiał.

 

Szybkie i wydajne kieszonkowanie

Wsparcie łuku spiralnego

Wyprowadzaj łuki spiralne w sposób zrozumiały dla Twojej maszyny. Zapewnia gładsze cięcia i mniejsze rozmiary plików.

Łuki spiralne są podobne do zwykłych łuków oglądanych w 2D, ale ich początek i koniec z różnią się. Zwykle można je znaleźć na ścieżkach narzędzia, gdzie występuje rampowanie.

 

Wsparcie łuku spiralnego

Wiercenie

Niezależnie od tego, czy wiercisz pojedynczy otwór, czy setki, po prostu wybierz wektory reprezentujące otwory, a oprogramowanie wywierci środek każdego wektora na określoną głębokość. Funkcja grupowania ułatwia powiązanie wszystkich wektorów dla określonej strategii ścieżki narzędzia, więc wystarczy wybrać tylko jeden. Baza danych narzędzi zawiera dedykowany typ narzędzia wiertniczego, dzięki czemu na podglądzie ścieżki narzędzia można zobaczyć prawdziwą geometrię narzędzia.

Oprócz pojedynczego zagłębienia Z można również aktywować wiercenie głębokie , które wierci na określoną głębokość, wycofuje narzędzie w celu usunięcia wiórów, wierci do następnego kroku, wycofuje narzędzie i tak dalej, aż do wymaganej głębokości wykończenia został osiągnięty.

 

Wiercenie

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia obróbkę otworów na śruby o standardowych rozmiarach w metalu, drewnie i akrylu, a także jest przydatna do tworzenia dekoracyjnych elementów złącznych do drewna.

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów ma opcję tworzenia zarówno gwintów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, na przykład jeśli chcesz utworzyć wnękę, w którą możesz coś wkręcić, lub jeśli chcesz utworzyć gwint zewnętrzny na czymś takim jak śruba!

 

Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów

Automatyczne wstawianie ścieżek narzędzi

Opcje ścieżki narzędzia automatycznego wtapiania obliczają ścieżki narzędzia wycięć profilowych i kieszeni dla części, które muszą zostać zmontowane, aby wykonać wkładki i wkładki.

  • Automatyczna kompensacja promienia frezu w obszarach narożnych, aby zapewnić dopasowanie męskich kształtów do żeńskich kieszeni lub wnęk
  • Opcja naddatku zapewniająca utworzenie wystarczającej „przerwy” umożliwiającej dopasowanie części do siebie
  • 4 różne opcje wkładek zaprojektowane tak, aby obróbka wkładów była bardzo prosta i nieskomplikowana (prosta, stopniowana, kieszeń i otwór)
  • Idealna opcja ścieżki narzędzia dla twórców znaków, stolarzy, producentów tworzyw sztucznych i powierzchni stałych, którzy muszą wycinać części, które ściśle do siebie pasują

 

Ścieżki narzędzi z automatycznym wstawianiem

Szybkie grawerowanie narzędzi diamentowych

Quick Engrave może być używany do tworzenia ścieżek narzędzi dla narzędzi typu Diamond drag. Jest zwykle używany do oznaczania grawerowanych produktów, takich jak prezenty, nagrody, plakietki, odznaki, długopisy, trofea itp.

 

Szybkie grawerowanie dla narzędzi przeciągania diamentu

Precyzyjne rzeźbienie w kształcie litery V

V-Carving wykorzystuje frez o stałym kącie, który porusza się ze zmienną głębokością, aby stworzyć trójwymiarowy efekt rzeźbienia, podobny do tego, w jaki rzemieślnik pracowałby ręcznie. Oprogramowanie automatycznie oblicza ścieżkę zdefiniowaną przez kombinację określonego kąta narzędzia oraz szerokości i kształtu obrabianych wektorów.

Niezwykle szybki i solidny silnik Vectric VCarving z łatwością radzi sobie ze złożonymi projektami, zapewniając zarówno dużą prędkość obliczeń, jak i niezawodną obsługę niedoskonałych danych.

Oprócz prostego VCarving, oprogramowanie obsługuje wiele zaawansowanych strategii VCarving, takich jak VCarving z płaskim dnem. Lub opcjonalnie używając wielu narzędzi do grawerowania, redukując zarówno czas obróbki, jak i zużycie narzędzi .

Opcja wykorzystania wektorowych punktów początkowych pozwala wybrać pozycje, w których narzędzie wejdzie w materiał. W niektórych zastosowaniach może to pomóc w zmniejszeniu obciążenia, a co za tym idzie, potencjalnego oznakowania gotowej części, powstałego w wyniku wibracji narzędzia podczas zagłębiania się w głęboki obszar.

Kolejną zaawansowaną możliwością jest obsługa obszarów VCarving szerszych niż narzędzie poprzez wykonywanie wielu przejść oczyszczających w celu osiągnięcia wymaganej głębokości. Odbywa się to automatycznie przez oprogramowanie, gdy wyrzeźbiony obszar jest głębszy niż maksymalna głębokość skrawania narzędzia.

 

Precyzyjne rzeźbienie w kształcie litery V

Ścieżki narzędzia żłobkowania  — wejście/wyjście rampy

Żłobienie to specjalny typ ścieżki narzędzia do wycinania stożkowych rowków, często nazywanych „rowkami”, poprzez wchodzenie i wychodzenie frezu w materiał. Podczas korzystania z tej ścieżki narzędzia oprogramowanie przesuwa narzędzie wzdłuż środka wektora, dając użytkownikowi kontrolę nad sposobem, w jaki narzędzie wchodzi na początek i na koniec każdego wybranego obiektu. Ma to wiele interesujących zastosowań poza standardowymi zastosowaniami, których można się spodziewać w przypadku tego typu operacji. 

Idealny dla:

  • Obróbka drewna i obróbka powierzchni stałych.
  • Flety na kolumnach i kominkach
  • Rowki odpływowe na zlewozmywaku i kabinie prysznicowej
  • Opcje wchodzenia i wychodzenia w celu uzyskania niepowtarzalnych efektów dekoracyjnych

 

Ścieżka narzędzia żłobiona

Wydajna ścieżka narzędzia tekstury

Panele teksturowane są często wybierane przez projektantów i architektów wnętrz, a tekstury są również bardzo przydatną opcją do tworzenia tła na znakach wymiarowych. Vectric ma unikalne podejście do generowania unikalnych, „ręcznie rzeźbionych” tekstur, które nadal są przetwarzane niezwykle wydajnie.

Po określeniu narzędzia (zazwyczaj spiczastego lub okrągłego profilu) masz różne ustawienia, które możesz skonfigurować, aby stworzyć charakterystykę ścieżki narzędzia tekstury. Aby nadać tym teksturom bardziej naturalny i mniej wykonany maszynowo wygląd, możesz ustawić różne poziomy losowości. Ścieżka narzędzia będzie odwzorowywać ten sam typ ruchu, który wykonałby ktoś używający dłuta do wycinania nakładających się pociągnięć w materiale. Utworzenie tego jako ruchu ścieżki narzędzia (a nie modelu 3D) zminimalizuje ręczne wykończenie, a także czas obróbki wymagany do wycięcia.

Tekstury można również „przycinać” do granicy wektora, co pozwala na utworzenie tego typu wykończenia w obszarze tła pracy. Jest to wygląd bardzo popularny wśród twórców znaków korzystających z oprogramowania Vectric.

 

Ścieżka tekstury

Obróbka z podwyższonym pryzmatem

Strategia obróbki Raised Prism doskonale nadaje się do wycinania wysokiej jakości wypukłych liter i kształtów na szyldach restauracji, hoteli i barów itp., które wyglądają na ręcznie robione.

  • Rzeźba z podwyższonym pryzmatem wykorzystuje kąt boczny frezów V, aby szybko tworzyć kątowe boki wokół wybranych kształtów.
  • Automatycznie oblicza grubość materiału wymaganą do utworzenia pełnego pryzmatu na podstawie rozmiaru zadania i kąta frezu.
  • Oblicza wiele przejść Z, gdy wymagana jest obróbka zgrubna w celu usunięcia materiału wokół kształtu pryzmatu.
  • Zwykle używane do wycinania wypukłych liter na znakach.

 

Obróbka z podwyższonym pryzmatem

Ścieżka narzędzia do formowania

Ta funkcja generuje wydajną i płynną ścieżkę narzędzia do wycinania kształtów 3D, takich jak listwy, łuki i ramy, które mają stały przekrój poprzeczny. Kształt określa się poprzez wybranie dwóch wektorów; pierwsza będzie reprezentować krzywą prowadzącą kształtu, a druga definiuje przekrój poprzeczny, który w efekcie zostanie wyciągnięty wzdłuż krzywej prowadzącej, aby utworzyć kształt po skosie po obróbce.

Funkcja Ścieżka narzędzia do formowania umożliwia określenie dwóch narzędzi, jednego do „zgrubnej” obróbki większości materiału za pomocą większego narzędzia, a drugiego do „wykańczania”.

Ścieżka narzędzia do formowania zawiera kilka sprytnych opcji umożliwiających dalszą poprawę wykończenia i wydajności. W przypadku narzędzia „Zakończ” możesz wybrać opcję „Zmieniaj krok”. Można tego użyć do poprawy wykończenia kształtów, które mają wiele stromych kątów lub krzywizn w przekroju poprzecznym. W przypadku narzędzia „Zgrubny” możesz wybrać opcję wstępnego wykończenia wszelkich płaskich (poziomych) obszarów przekroju poprzecznego, które są powszechne w wielu kształtach listew. Użycie tej opcji pozwala również uniknąć tworzenia ścieżki narzędzia „Wykończ” w tych płaskich obszarach, co dodatkowo zwiększa oszczędność czasu podczas obróbki.

 

Ścieżka narzędzia do formowania

Ścieżka narzędzia do fazowania/pogłębiania

Ścieżka narzędzia do fazowania umożliwia łatwe tworzenie faz za pomocą bitów w kształcie litery V lub narzędzi z końcówką kulistą w celu tworzenia dekoracyjnych krawędzi, a także jest doskonałym sposobem na tworzenie otworów z pogłębieniem stożkowym.

 

ścieżka narzędzia fazowania

Zdjęcie Strategia ścieżki narzędzia VCarving

Użyj strategii ścieżki narzędzia PhotoVCarving, aby przekształcić fotografie i obrazy w ścieżki narzędzia, tworząc stylizowane grawerowane projekty. Utworzone ścieżki narzędzia grawerują serię linii na różnych głębokościach, aby uzyskać pożądany obraz.

 

ZdjęcieVRzeźba

Obróbka zgrubna i wykańczająca 3D

Istnieją dwie ścieżki narzędzia, które są zwykle używane do obróbki części 3D zadania. Obszary wycinane przez te ścieżki narzędzia zależą od wyboru jednej z trzech opcji granic obróbki, granicy modelu, granicy materiału lub wybranych wektorów. Obwiednia modelu będzie wykorzystywać zewnętrzną sylwetkę modelu złożonego (wszystkie komponenty 3D widoczne w widoku 3D) w momencie obliczeń. Oznacza to, że dla tych operacji nie ma potrzeby tworzenia wokół nich granicy wektorowej. Granica materiału utworzy ścieżkę narzędzia, która całkowicie wypełni cały obszar pracy. Wybrane wektory będą używać dowolnych wektorów wybranych w widoku 2D jako granicy ścieżki narzędzia.

Aby jak najszybciej usunąć większość niechcianego naddatku, większość zadań wymaga obliczenia ścieżki narzędzia do obróbki zgrubnej 3D. Dostępne są dwie strategie obróbki zgrubnej na poziomie Z i raster 3D, każda z nich ma zalety w zależności od rodzaju wycinanego kształtu. Ścieżka narzędzia zawiera również opcję określenia naddatku na pozostawienie warstwy materiału ochronnego na części w celu oczyszczenia wykończenia. 

Obróbka wykańczająca 3D przycina część 3D zadania do dokładnego rozmiaru. Parametry narzędzia pozwalają zrównoważyć jakość wykończenia powierzchni z czasem potrzebnym na cięcie części. W zależności od kształtu części istnieje możliwość wyboru strategii cięcia rastrowego i offsetowego.

Szczegółowe regiony można obrabiać selektywnie przy użyciu mniejszych frezów, aby zapewnić precyzyjną obróbkę najdrobniejszych szczegółów projektu 3D.

 

Obróbka zgrubna i wykańczająca 3D

Reszta obróbki

Obróbka resztek to technika wykorzystująca wiele narzędzi w celu skutecznej optymalizacji czasu obróbki, usuwania materiału i żywotności narzędzia. W ścieżce narzędzia do wykończenia 3D istnieje możliwość użycia więcej niż jednego narzędzia, przy czym każde narzędzie usuwa wszelki pozostały materiał, którego poprzednie narzędzie nie było w stanie obrobić. Technikę obróbki resztek można kontrolować poprzez określenie parametrów, które określają, które obszary warto obrobić mniejszym narzędziem.

 

Reszta obróbki

Projektuj ścieżkę narzędzia na model 3D

Konwencjonalne strategie ścieżki narzędzia 2D / 2,5D można również rzutować na powierzchnię modelu 3D. Umożliwia to efektywną obróbkę tekstu lub innych kształtów zgodnych z konturami 3D części na modelu komponentu 3D.

  • VWytnij lub graweruj na stałej głębokości na powierzchni 3D
  • Kieszeń, profil, wiertło i tekstura na modelu 3D

 

Projektuj ścieżkę narzędzia na model 3D

Wysokiej jakości podgląd ścieżki narzędzia

Jednym z najważniejszych narzędzi zwiększających produktywność dostępnych w oprogramowaniu jest obsługa realistycznego podglądu ścieżki narzędzia 3D. Można wyświetlić podgląd wyników poszczególnych lub kombinacji wszystkich ścieżek narzędzia, wycinając je w modelu podglądu 3D. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy Twoje zadanie jest prostą ścieżką narzędzia z jednym narzędziem, czy też utworzone ze złożonej kombinacji narzędzi i strategii na różnych poziomach, możesz mieć pewność, że gdy zadanie zostanie wycięte, będzie ono prawidłowe za pierwszym razem.

Oprócz pokazania, że ​​ścieżki narzędzi są prawidłowe, wysokiej jakości renderowanie i możliwość wykorzystania rzeczywistych tekstur materiałów i kolorów wypełnień, a nawet podglądu litofanów, jest cennym narzędziem sprzedaży. Korzystając z symulacji, możesz tworzyć próbki klientów i oceniać opcje projektu bez konieczności wycinania czegokolwiek!

Jeśli w widoku 3D nie jest widoczny żaden model złożony (komponenty 3D), wówczas Aspire zachowa widoczność bloku symulacji podglądu w widoku 3D po zamknięciu formularza podglądu. Ułatwia to pracę nad zadaniem, które zawiera wyłącznie wektory ze ścieżkami narzędzi 2D i 2,5D, ponieważ pozwala zachować możliwość zobaczenia wyników ścieżek narzędzi podczas uzyskiwania dostępu do innych funkcji.

 

Podgląd ścieżki narzędzia

Baza danych narzędzi

Oprogramowanie posiada wbudowaną bazę danych narzędzi, dzięki której zarządzanie frezami jest szybkie i łatwe. Narzędzia można organizować w dowolny sposób, który odpowiada Twojemu tokowi pracy. Istnieje automatyczne wsparcie dla zarządzania maszynami i gospodarki materiałowej. Narzędzia można filtrować pod kątem bieżących ustawień materiału i maszyny, co ułatwia wybór odpowiedniego narzędzia do danego zadania.

Baza danych narzędzi zawiera potężny system nazewnictwa narzędzi. Dzięki temu można mieć spójne nazwy narzędzi i dopasować je do właściwości frezu.

Bazę danych narzędzi można zsynchronizować z kontem internetowym V&Co, dzięki czemu zmiany wprowadzone w bazie danych narzędzi na jednej maszynie można łatwo przenieść do innych działających instancji.

Możesz udostępnić swoją bazę danych narzędzi, korzystając z łącza z konta V&Co. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy chcą udostępniać dane i ustawienia swoich narzędzi bez konieczności nadpisywania własnej bazy danych przez użytkownika końcowego.

 

Baza danych narzędzi

Postprocesor online i zarządzanie maszynami

Vectric pomaga w zarządzaniu maszyną CNC, jej możliwościami (na przykład dodatkami obrotowymi lub laserowymi), powiązanymi postprocesorami oraz domyślnymi posuwami i prędkościami skrawania narzędzi dla wybranych materiałów. Jak zawsze nasze oprogramowanie jest w pełni konfigurowalne dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę na niskim poziomie, ale kreator „Kickstarter” firmy Vectric może pomóc Ci rozpocząć pracę z zestawem narzędzi z rozsądnymi ustawieniami początkowymi, korzystając z naszej stale aktualizowanej listy online najpopularniejszych marki i modele maszyn. Kreator „Kickstarter” nie tylko zapewnia, że ​​od razu masz odpowiednie postprocesory i konfiguracje maszyny, ale system zarządzania pozwala także opcjonalnie być na bieżąco, jeśli w przyszłości zostaną wydane odpowiednie, nowsze postprocesory dla Twojej maszyny wszystko z poziomu oprogramowania.

 

Postprocesor online i zarządzanie maszynami

Szacowany czas obróbki

Aby pomóc oszacować, ile czasu zajmie skrawanie ścieżek narzędzia, oprogramowanie obliczy czas na podstawie długości ścieżki narzędzia oraz określonych posuwów i prędkości wprowadzonych dla wybranego narzędzia. Operator może to dostosować, edytując „współczynnik skali”, tak aby z czasem można było optymalizować wartość w oparciu o rzeczywistą wydajność maszyny, aby zapewnić, że szacunki będą możliwie najbliższe rzeczywistemu czasowi cięcia.

 

Szacowany czas pracy maszyny

Dzielenie ścieżki narzędzia – dzieli ścieżki narzędzia w celu dopasowania do ograniczeń materiału lub maszyny

Korzystając z opcji Tiling ścieżki narzędzia, możliwa jest obróbka obiektów i projektów, które są wielokrotnie większe niż dostępna powierzchnia łoża maszyny CNC. 

Proces ten jest również nieoceniony, jeśli maksymalne rozmiary elementów materiału są ograniczone. W obu przypadkach znacznie większy projekt można nadal obrobić, dzieląc ścieżkę narzędzia na łatwe do zarządzania płytki lub paski, z których każdy może zmieścić się w obszarze obrabialnym maszyny CNC lub w dostępnych blokach materiału. 

Po wycięciu płytki można ponownie złożyć, tworząc gotowy element.

 

Płytki ścieżki narzędzia Vectric

Szablony ścieżek narzędzi

Szablony ścieżek narzędzi pozwalają poprawić wydajność procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżki narzędzia dla typowych operacji. Ustawienia te można następnie ponownie wykorzystać w dowolnym momencie w przypadku innej geometrii projektu. Dzięki temu często używane strategie i narzędzia można szybko i łatwo zastosować do podobnych zadań.

Szablony ścieżek narzędzi

Form Tools - profile frezów o niestandardowych kształtach

Oprogramowanie umożliwia dodawanie własnych, niestandardowych kształtów narzędzi do biblioteki narzędzi oraz generowanie ścieżek narzędzi i symulowanie gotowego wyniku!

Teraz możesz symulować efekty skomplikowanych rzymskich frezów typu romb, zaokrąglonych bitów i dowolnego innego niestandardowego kształtu narzędzia, jakiego pragniesz. Po prostu narysuj profil narzędzia za pomocą narzędzi do rysowania wektorowego lub zaimportuj profil od producenta i możesz dodać własne narzędzie do listy. W bazie danych narzędzi możesz określić posuw, prędkość wrzeciona, głębokość skrawania itp. w taki sam sposób, jak w przypadku dowolnego standardowego typu narzędzia.

 

Narzędzia formularzy

Zawinięte ścieżki narzędzi osi obrotowej

Przetwarzanie końcowe ścieżki narzędzia w zawiniętej osi obrotowej umożliwia zapisanie wszystkich ścieżek narzędzi utworzonych w oprogramowaniu i uruchomienie ich na maszynach CNC wyposażonych w oś obrotową lub konfiguracje obrotowego indeksatora. Te funkcje konfiguracji umożliwiają także określenie konfiguracji części obrotowej i obejrzenie zawiniętych wyników w widoku 3D. 

Funkcję tę można wykorzystać do projektowania i wycinania projektów, takich jak kolumny karbowane i skręty jęczmienne lub grawerowanie tekstu na okrągłych projektach. 

Uwaga: Ta funkcjonalność otacza standardowe 3-osiowe ścieżki narzędzia wokół osi cylindrycznej, zastępując jedną z osi liniowych w celu napędzania obrotu bloku materiału podczas jego cięcia.

 

Zawinięte ścieżki narzędzi osi obrotowej

Grawerowanie płyt produkcyjnych

Grawerowanie tablic produkcyjnych umożliwia łączenie list tekstowych w szablony plakietek i tabliczek przemysłowych. Można go używać do łączenia list CSV i list tekstowych przy użyciu zmiennych, które mogą automatycznie skalować się w celu dopasowania do wcześniej przygotowanego układu projektu.

 

Grawerowanie płyt produkcyjnych

Utwórz połączoną ścieżkę narzędzia

Funkcja tworzenia połączonej ścieżki narzędzia umożliwia łączenie ścieżek narzędzia korzystających z tego samego narzędzia w jedną, nową ścieżkę narzędzia, która jest ogólnie bardziej wydajna niż niezależne wycinanie składowych ścieżek narzędzia. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcesz wyciąć całą pojedynczą część, zanim system CNC przejdzie do następnego elementu, ponieważ może połączyć ścieżki narzędzia w poszczególne komponenty.

 

Utwórz połączoną ścieżkę narzędzia

Ścieżka narzędzia kopiowania tablicy

Podobnie jak narzędzie do kopiowania obszaru, ta ścieżka narzędzia umożliwia powielenie jednej lub większej liczby ścieżek narzędzia (jej dzieci) jako bloku, w oparciu o wymiary wprowadzone we właściwościach.

 

Skopiuj ścieżkę narzędzia tablicy

Utwórz kartę pracy

Polecenie tworzenia arkusza zadań konfiguracyjnych umożliwia utworzenie arkusza podsumowującego zawierającego szczegółowe informacje dotyczące wszystkich ważnych informacji potrzebnych na maszynie CNC podczas uruchamiania ścieżek narzędzi. Można tego użyć jako odniesienia, aby upewnić się, że konfiguracja jest prawidłowa, załadowano właściwe narzędzie itp. Można go również wykorzystać do archiwizacji starego zadania jako pliku szybkiego odniesienia, aby zobaczyć, jak wyglądało zadanie i jaka obróbka została wykonana był zaangażowany w ten projekt.

Możesz to także edytować, aby zmienić logo na wybrany przez siebie obraz, dostosować kolory nagłówka, stopki i obramowania, a nawet dostosować sekcje informacji, które mają zostać uwzględnione.

 

Utwórz kartę pracy
 

Inne funkcje

W tym; Importuj ścieżki narzędzi, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, obsługę wersji 64-bitowej, gadżety i nie tylko.

Importuj ścieżki narzędzi z innych programów Vectric

Ścieżki narzędzi wygenerowane w PhotoVCarve można importować do oprogramowania w celu połączenia z innymi typami ścieżek narzędzi.

Można importować i pozycjonować wiele projektów PhotoVCarve, a następnie dodawać i obrabiać dodatkowe elementy. Następnie można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzia i zapisać je w oprogramowaniu.

Uwaga: strategia ścieżki narzędzia Photo VCarving jest dołączona do VCarve Desktop, VCarve Pro i Aspire.  PhotoVCarve można również kupić samodzielnie. Więcej informacji można znaleźć w  obszarze PhotoVCarve  na stronie internetowej.

 

Importuj ścieżki narzędzi

Druk

Zawartość widoku 2D lub 3D można teraz wydrukować za pomocą polecenia Drukuj z menu Plik. Po prostu wybierz widok, który chcesz wydrukować (2D lub 3D), a następnie kliknij polecenie Drukuj. Standardowe okno dialogowe drukarki w systemie Windows pozwala wybrać drukarkę i dostosować jej właściwości. Po kliknięciu przycisku OK w tym oknie dialogowym widok zostanie wydrukowany.

Polecenie Podgląd wydruku w menu Plik umożliwia sprawdzenie układu strony przed wydrukowaniem. Wydrukowany widok jest zawsze skalowany tak, aby dokładnie pasował do aktualnie wybranego rozmiaru strony (z uwzględnieniem marginesów). Dlatego rysunki nie są drukowane w rzeczywistym rozmiarze i nie są drukowane na wielu stronach.

 

 

Druk

Dostęp do clipartów online

Dajemy Ci dostęp do clipartów online, które są dostarczane bezpłatnie przy zakupie. Ten clipart można pobrać bezpośrednio z konta V&CO w działającym oprogramowaniu. Oprogramowanie zawiera podgląd clipartów, do których jesteś uprawniony, w zakładce clipartów, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystkie dostępne opcje i pobrać interesujące Cię elementy,

Aby pobrać najnowsze uprawnienia kliknij przycisk odśwież. Aby zaimportować clipart z zakładki clipartów do swojej pracy, po prostu przeciągnij i upuść żądany model na swoją część.

 

Kliparty internetowe

Miniatury plików

Pliki zapisane z oprogramowania zawierają miniaturę. Eksplorator Windows może wykorzystać te miniatury do wyświetlenia podglądu każdego pliku podczas przeglądania folderu.

Oprogramowanie obsługuje także funkcję przeciągania i upuszczania systemu Windows, umożliwiającą szybkie dodawanie fragmentów clipartów 2D lub 3D do istniejącego modelu bezpośrednio z Eksploratora Windows. Po otwarciu Eksploratora Windows po prostu kliknij i przeciągnij miniaturę 3D żądanego pliku z okna eksploratora do widoku 2D lub 3D. Wybrany plik zostanie automatycznie zaimportowany i wyświetlony w programie.

 

Miniatury plików

Zintegrowana pomoc

Pomoc do wszystkich formularzy można teraz znaleźć za pomocą przydatnej, zintegrowanej funkcji pomocy. Kliknij ikonę znaku zapytania u góry każdego formularza, aby uzyskać pomoc dotyczącą danej funkcji.

 

Zintegrowana pomoc

Samouczki wideo

Wszystkie nasze produkty zawierają szczegółowe samouczki wideo i pliki danych, które są potrzebne do zapoznania się z przykładami. Są one podzielone na sekcje rozpoczynające się od rozpoczęcia projektów, dzięki czemu możesz zobaczyć proces wytwarzania kompletnej części i zacząć rozumieć ogólny przepływ pracy. Następnie dostępne są filmy wideo omawiające każdy obszar zastosowań programu.

Filmy mają na celu poprowadzenie Cię krok po kroku przez różne typy projektów, wyjaśnienie kluczowych metod, których będziesz używać w oprogramowaniu i zademonstrowanie ich na rzeczywistych przykładach. Możesz po prostu oglądać i chłonąć treść lub kontynuować, zatrzymując się, jeśli jest to konieczne, aby ukończyć zadanie. Oprócz nauki obsługi programu, filmy zawierają porady i wskazówki umożliwiające lepsze wykorzystanie oprogramowania. Wynik każdego projektu (wraz z clipartami) zapewnia bibliotekę części, które można poddać obróbce w celu utworzenia przykładowych plików w celu udoskonalenia umiejętności CNC lub pomocy w zademonstrowaniu swoich możliwości potencjalnym klientom.

 

Przeglądarka samouczków wideo

Forum Vectric

Jesteśmy bardzo dumni z jakości naszego oprogramowania i utrzymujemy aktywne i otwarte forum na  forum.vectric.com . Forum umożliwia użytkownikom zadawanie pytań i dyskusję na temat technik związanych z CNC i oprogramowaniem. Oprócz bezpośredniego wkładu firmy Vectric istnieje duża liczba entuzjastycznych użytkowników, którzy zawsze są chętni do pomocy na każdy temat związany z obróbką CNC. Kolejną bardzo interesującą sekcją forum jest galeria, w której użytkownicy mogą publikować zdjęcia projektów, które wykonali przy użyciu oprogramowania Vectric. Proszę zerknąć, jest tam kilka bardzo ładnych przykładów prac.

 

Forum Vectric

Obsługa wersji 64-bitowej

Nowe wersje zawierają instalatory zarówno dla komputerów 32-bitowych, jak i 64-bitowych. Instalator wykryje i zainstaluje odpowiednią wersję dla Twojego komputera.

Wersja 64-bitowa umożliwi oprogramowaniu wykorzystanie całej pamięci RAM komputera, co umożliwi przetwarzanie bardzo długich ścieżek narzędzi, złożonych zadań zagnieżdżania oraz import i eksport bardzo dużych plików (STL, OBJ itp.).

 

Obsługa Vectric 64bit

Gadżety

Gadżety to małe programy, które dodają dodatkową funkcjonalność do produktów Vectric. Można ich używać do dodawania nowych funkcji do oprogramowania lub automatyzowania typowych sekwencji zadań. Przykłady obejmują dodanie możliwości wycinania połączeń na jaskółczy ogon za pomocą standardowego frezu walcowo-czołowego i stosowanie szablonów ścieżki narzędzia do każdego arkusza w zagnieżdżonym zadaniu, a następnie automatyczne przetwarzanie końcowe i zapisywanie plików dla obrabiarki. Możesz także powiązać z nimi określone kombinacje klawiszy, aby uzyskać do nich bardzo szybki dostęp w ramach standardowego przepływu pracy.

 

Gadżety Vectric
Gadżety Vectric
 
 
 

Dowiedz się jeszcze więcej o naszym oprogramowaniu

W tym miejscu mogliśmy jedynie pokrótce przedstawić niektóre możliwości oprogramowania. Aby naprawdę zrozumieć szybkość, łatwość obsługi i pełen zakres możliwości programu, pobierz wersję próbną i wypróbuj ją samodzielnie.

Samouczki wideo

Samouczki wideo pozwolą Ci szybko rozpocząć pracę, a wersja próbna jest dostarczana z wieloma standardowymi plikami demonstracyjnymi, które możesz skalować i wycinać na własnej maszynie przy użyciu własnych narzędzi, aby sprawdzić jakość ścieżek narzędzi z oprogramowania i zgodność z twoja maszyna. Oprócz standardowych plików demonstracyjnych, które dostarczamy, możesz załadować dowolne własne pliki danych i wyświetlić ich podgląd, korzystając ze standardowych możliwości programu w zakresie symulacji ścieżki narzędzia.

 

Samouczki wideo Vectric